Carrefour exporteert Bio-concept naar Spanje | RetailDetail

Carrefour exporteert Bio-concept naar Spanje

Carrefour exporteert Bio-concept naar Spanje
Foto Carrefour Espana

Het lijkt erop dat Carrefour haar biologische winkelconcept ook internationaal wil uitrollen. De eerste Spaanse Carrefour Bio-winkel opende vorige week in het centrum van Madrid.

Groot potentieel

De winkel, gelegen aan de Calle Velarde in het Madrileense winkelhart, is 140 m² groot en verkoopt 1.800 referenties onder het eigen merk Carrefour Bio, maar ook onder andere biologische merken. Daarnaast verkoopt de winkel ook ecologische verzorgings- en onderhoudsproducten, onder andere van het huismerk Carrefour Eco Planet. Er is een ruim aanbod veganistische en glutenvrije producten, een bulkafdeling voor granen, peulvruchten en noten (quinoa, havermout, couscous…) en een aanbod ‘on the go’ met sandwiches en drinks.

 

Door naast het bio-assortiment in de hyper- en supermarkten ook eigen bio-winkels te openen, wil de retailer biologische voeding democratiseren en meer klanten bereiken. Volgens Stéphane Olivier, directeur van huismerken bij Carrefour Spanje, is het potentieel voor de bio-winkelformule op de Spaanse markt groot. In 2015 groeide de omzet van biologische voeding in Spanje met meer dan 24% tot bijna 1,5 miljard euro. De besteding per persoon bedraagt jaarlijks 32 euro.

 

In Frankrijk opende Carrefour de afgelopen jaren al een vijftiental biologische speciaalzaken, maar het doel is zelfs om veertig vestigingen tegen het einde van 2018. Spanje is het eerste land buiten Frankrijk waar Carrefour Bio zich vestigt. Er openen zeker meer verkooppunten van het concept: na een tweede winkel in Madrid staat ook Barcelona op het lijstje.  

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.

AB InBev in tandem met Turkse Efes op Russische markt

12/07/2018

Om het tanende succes op de Russische markt te counteren, heeft AB InBev zijn actitviteiten in het land van Vladimir Poetin ondergebracht in een joint venture met het Turkse Anadolu Efes.

Ondernemers akkoord met einde Emté

11/07/2018

De ondernemers van Emté hebben de overgang van hun keten naar Coop en Jumbo na een stemming goedgekeurd. Waarschijnlijk zullen alle partners de overeenkomst spoedig ondertekenen.

Jumbo Groep Holding stelt nieuwe directieleden aan

11/07/2018

Jumbo Groep Holding, het bedrijf achter supermarktketen Jumbo, maakte vandaag een aantal wissels bekend in de eigen directie. Jumbo België krijgt Peter Isaac als algemeen directeur, La Place neemt afscheid van Bart van den Nieuwenhof.

Pepsico dankt stijgende omzet aan snacks

10/07/2018

Dranken- en snackreus Pepsico boekte in het tweede kwartaal van dit jaar een lichte omzetstijging van 2,4%. Dat was echter niet te merken aan de nettowinst, die 14% lager uitviel als gevolg van de globale belastinglast.