Carrefour Express in Ukkel heropent volgens nieuw concept | RetailDetail

Carrefour Express in Ukkel heropent volgens nieuw concept

Carrefour Express in Ukkel heropent volgens nieuw concept

Carrefour heeft in Ukkel de Express-vestiging aan de Waterloolaan heropend volgens het nieuwe concept van de buurtwinkelketen. Daarbij krijgen klanten onder andere de mogelijkheid om hun aankopen ook ter plaatse te nuttigen.

 

Lockers voor bestellingen en herstellers

Bij binnenkomst stoten klanten onmiddellijk op de bakkerij, waar ze heel wat producten vinden die ter plaatse worden gebakken. Vlakbij is een hoekje geïnstalleerd met gratis wifi en stopcontacten, waar klanten hun ontbijt of lunch kunnen verorberen. Daar vinden ze ook een fruitpers, een koffieapparaat, een soepbar, een microgolfoven en een bibliotheek om gratis boeken te ruilen.

 

Daarnaast zijn er in de winkel lockers te vinden waar online bestellingen geleverd kunnen worden, maar waar klanten ook items kunnen achterlaten, zoals schoenen of een smartphone die hersteld moeten worden. Die worden later dan opgehaald door een hersteller en nadien terug geplaatst wanneer ze klaar zijn.

 

De winkel in Ukkel heeft een oppervlakte van 370 vierkante meter, waarbij werd gekozen voor lage meubels, zodat de klant een goed overzicht heeft over heel de winkel. Daarnaast heeft elke afdeling zijn eigen identiteit gekregen en zijn er overal kleine tips en suggesties te vinden. Zo zijn er afdelingen voor Streekproducten, Bio&Gezondheid, Apéro Time en Cheese & Wine.

Fotogalerij

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.