Carrefour express Urban Life verbindt retail en horeca | RetailDetail

Carrefour express Urban Life verbindt retail en horeca

Carrefour express Urban Life verbindt retail en horeca

In Milaan verkent Carrefour de mogelijkheden van ‘blurring’, de branchevervaging tussen retail en horeca. Het opende een gemakswinkel die tegelijk ook een coworkingplek, een loungebar en een restaurant is. 

Ontbijt, lunch, aperitief

Naast een modern buurtwinkel is het concept Carrefour express ‘Urban Life’ ook een horecagelegenheid waar klanten terecht kunnen voor een smakelijk ontbijt, een lichte lunch of een gezellig aperitief. Of misschien is het wel omgekeerd en moet je dit een horecagelegenheid noemen waar je ook producten kunt kopen? 

 

Erg groot is de winkel niet: een goede 120 m² op twee verdiepingen. Op het gelijkvloers kunnen shoppers terecht in een cafetaria voor een ruime selectie ontbijtproducten, desserts en snacks. Daar bevinden zich ook een gourmetafdeling waar je pizza kunt bestellen en een afdeling Tokyo Street met versbereide sushi. Er is artisanaal ijs, er zijn meeneemmaaltijden maar ook een saladbar, een sappenhoek… Gerechten kun je meenemen naar huis of kantoor of ter plaatse consumeren.

 

Happy hour

De grote innovatie volgens Carrefour bevindt zich op de etage: in de coworkingruimte annex loungebar kunnen klanten zich neervlijen in comfortabele sofa’s om te werken, te ontspannen, één van de 200 internationale bieren te proeven of een hapje te eten. De zaak is elke dag open van 7 tot 22u en naar goede Italiaanse traditie is er elke avond happy hour tussen 18 en 21u.

 

De nieuwe winkel ligt aan de Corso Garibaldi 49, in het hart van de uitgangsbuurt van Milaan. Wellicht mikt de retailer met deze ligging niet enkel op buurtbewoners en nomadische professionals, maar ook op passerende zakenlui en toeristen. Italiaanse specialiteiten spelen de hoofdrol in het assortiment. Overigens innoveert Carrefour wel vaker in Milaan: het opende er eerder ook al een Carrefour market ‘Gourmet’ met premiumpositionering. 

Fotogalerij

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.