Carrefour lanceert concept Easy nu ook officieel | RetailDetail

Carrefour lanceert nieuw concept Easy nu ook officieel

Carrefour lanceert nieuw concept Easy nu ook officieel

Carrefour België heeft officieel het nieuwe concept Easy voorgesteld: dat legt de focus op verse producten en klanten die dagelijks hun boodschappen doen. De nieuwe keten moet een honderdtal filialen gaan tellen in België.

8 winkels tegen eind 2016

Carrefour België startte ongeveer twee jaar geleden al met tests rond het nieuwe winkelconcept: in Antwerpen en in Sint-Kwintens-Lennik zijn dan ook al een tijdje filialen te vinden van Easy. Tegen het einde van dit jaar moeten daar nog eens zes winkels bijkomen en op langere termijn moet de teller dus naar honderd Belgische Easy-winkels gaan.

 

De winkels van Easy zullen op een oppervlakte tussen 400 en 800 m² vooral verse producten aanbieden. Daarnaast zijn er in de winkels dagelijks lokale promoties te vinden. Easy mikt daarmee op klanten die elke dag hun boodschappen komen doen en minder op klanten die slechts één of twee keer per week naar de supermarkt trekken. Daarmee gaan ook ruimere openingsuren, zoals de zondagsopening, gepaard.

 

Vier Carrefour-concepten

Met de start van Easy heeft Carrefour in België nu vier verschillende concepten, gaande van Express over Easy en Market naar de Hypermarkten van het Franse supermarktbedrijf. De grootte van de verschillende winkels die onder de vlag van Carrefour werken, gaat zo van 60 tot 12.000 m².

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Britten kunnen kassaloos shoppen bij Sainsbury’s

14/08/2018

Ook bij de Britse supermarktketen Sainsbury’s loopt nu een proefproject met mobiel scannen en betalen: met behulp van hun smartphone kunnen klanten boodschappen doen zonder langs de kassa te hoeven.

HelloFresh gaat toch nog niet voor winst

14/08/2018

Hoewel HelloFresh winst had beloofd voor het einde van dit jaar, geeft de leverancier van maaltijdboxen nu toch de voorkeur aan nieuwe investeringen. Na een sterk tweede kwartaal gaat het bedrijf voor extra groei in de Verenigde Staten.

United Petfood blijft op overnamepad

09/08/2018

United Petfood, fabrikant van honden- en kattenbrokken en hofleverancier van menig huismerk van supermarkten, rijgt de overnames aan elkaar. Een maand na de overname van een Spaanse concurrent doen de Gentenaars dat kunstje nog eens over in Roemenië.

AB InBev wil Afrika aan de drank krijgen

09/08/2018

Het groeipotentieel van AB InBev ligt in Afrika. De brouwerij heeft hoge verwachtingen van het continent: de welvaart en de bevolking, die steeds vaker een biertje lust, groeien er snel. 

Lidl stelt auto’s ter beschikking van shoppers

08/08/2018

“Je eigen wagen voor inkopen”, zo stelt Lidl zijn nieuwe autodeeldienst voor. In samenwerking met Mazda kan je in Duitsland weldra autodelen vanop de parking van Lidl-supermarkten. 

Lagere omzet, hogere winst voor Ahold Delhaize

08/08/2018

Terwijl de omzet van Ahold Delhaize onder druk staat in de Verenigde Staten, bevestigt Delhaize in België de positieve trend die in het eerste kwartaal werd ingezet, met dank aan de tovergroentjes. Online ligt de groep op koers.