Carrefour lanceert online marktplaats | RetailDetail

Carrefour lanceert online marktplaats

Carrefour lanceert online marktplaats
Foto Carrefour

Binnenkort zullen zowel grote als kleine bedrijven hun producten ook kunnen verkopen op de webshop van Carrefour Belgium. De retailer gaat een online marktplaats openen in ons land. 

Grote ambities

Tot vandaag verkoopt Carrefour in zijn webshop enkel producten die het zelf inkoopt. Dat zal binnenkort veranderen: dan gaat de retailer zijn onlineaanbod vergroten door de webwinkel ook open te stellen voor externe bedrijven die hun producten rechtstreeks aan de Carrefourklanten willen aanbieden.

 

Eén en ander blijkt uit personeelsadvertenties waarin Carrefour op zoek gaat naar een marktplaatsmanager en de retailer bevestigde de plannen ook aan De Tijd. Wanneer de marktplaats er komt, is nog niet duidelijk, maar Carrefour wil er wel vaart achter zetten. “De ambities zijn niet gering”, zegt woordvoerder Baptiste Van Outryve. 

 

Succesformule

Door een marktplaats te openen kan Carrefour zijn onlineaanbod gevoelig vergroten en wellicht ook meer mensen naar de fysieke winkels lokken, die immers als afhaalpunten kunnen fungeren. Het voordeel voor de partners op de marktplaats is dat ze via de Carrefour webshop een ruimer publiek kunnen bereiken dan met hun eigen webwinkel. De marktplaats zal openstaan voor zowel grote als kleine bedrijven. 

 

Het principe van de marktplaats is één van de succesformules van onlinespelers als Alibaba en Bol.com. De groep Carrefour heeft al online marktplaatsen in Frankrijk en Polen. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.