Carrefour lanceert enkelvoudige wachtrij in alle winkels | RetailDetail

Carrefour lanceert unieke wachtrij in alle winkels

Carrefour lanceert unieke wachtrij in alle winkels

Supermarktketen Carrefour gaat de unieke wachtrij in al zijn hypermarkten gebruiken. Momenteel wordt het systeem al getest in negen vestigingen, maar vanwege het succes wordt het binnenkort gebruikt in alle winkels.

Minstens 30 seconden winst

Bij een unieke wachtrij staan alle klanten voor alle kassa’s in dezelfde rij, waarna ze één voor één worden doorverwezen naar de volgende vrije kassa. Volgens Carrefour winnen klanten zo minstens 30 seconden op drie minuten aanschuiven. Acht op de tien klanten zegt dan ook tevreden te zijn over het systeem en ook de kassiersters voelen zich minder opgejaagd, omdat ze niet langer het gevoel hebben dat ze op hun eentje een lange wachtrij moeten wegwerken.

 

Naast de unieke wachtrij behoudt Carrefour wel nog de selfscankassa’s en twee of drie traditionele kassa’s, voor die enkelingen die toch graag zelf hun kassa kiezen.

 

Andere ketens hebben het systeem ook al uitgeprobeerd, maar zowel bij Delhaize als bij Colruyt werd het al snel terug afgevoerd. Het grootste probleem was vaak dat de lange wachtrij meer plaats inneemt dan de traditionele wachtrijen. Volgens retailexpert Gino Van Ossel is het echter wel het beste systeem. “Het systeem is 100 procent eerlijk: iedereen schuift even lang aan, en niemand kan voorbijsteken”, zegt hij aan De Standaard.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Britten kunnen kassaloos shoppen bij Sainsbury’s

14/08/2018

Ook bij de Britse supermarktketen Sainsbury’s loopt nu een proefproject met mobiel scannen en betalen: met behulp van hun smartphone kunnen klanten boodschappen doen zonder langs de kassa te hoeven.

HelloFresh gaat toch nog niet voor winst

14/08/2018

Hoewel HelloFresh winst had beloofd voor het einde van dit jaar, geeft de leverancier van maaltijdboxen nu toch de voorkeur aan nieuwe investeringen. Na een sterk tweede kwartaal gaat het bedrijf voor extra groei in de Verenigde Staten.

United Petfood blijft op overnamepad

09/08/2018

United Petfood, fabrikant van honden- en kattenbrokken en hofleverancier van menig huismerk van supermarkten, rijgt de overnames aan elkaar. Een maand na de overname van een Spaanse concurrent doen de Gentenaars dat kunstje nog eens over in Roemenië.

AB InBev wil Afrika aan de drank krijgen

09/08/2018

Het groeipotentieel van AB InBev ligt in Afrika. De brouwerij heeft hoge verwachtingen van het continent: de welvaart en de bevolking, die steeds vaker een biertje lust, groeien er snel. 

Lidl stelt auto’s ter beschikking van shoppers

08/08/2018

“Je eigen wagen voor inkopen”, zo stelt Lidl zijn nieuwe autodeeldienst voor. In samenwerking met Mazda kan je in Duitsland weldra autodelen vanop de parking van Lidl-supermarkten. 

Lagere omzet, hogere winst voor Ahold Delhaize

08/08/2018

Terwijl de omzet van Ahold Delhaize onder druk staat in de Verenigde Staten, bevestigt Delhaize in België de positieve trend die in het eerste kwartaal werd ingezet, met dank aan de tovergroentjes. Online ligt de groep op koers.