Carrefour market toont ‘highlife’ variant in Woluwe | RetailDetail

Carrefour market toont ‘highlife’ variant in Woluwe

Carrefour market toont ‘highlife’ variant in Woluwe

In Sint-Pieters-Woluwe opende Carrefour market een supermarkt in een nieuw, chic kleedje: de warme winkelinrichting en het aangepaste assortiment bezorgen de winkel een upscale positionering.  

Hoofdrol voor versmarkt

De nieuwe Carrefour ligt in de Gebroeders Legrainlaan, aan de Vogelzang in Sint-Pieters-Woluwe: een ‘betere’ wijk, zeg maar.  De winkel speelt dan ook in op de behoeften en verwachtingen van de shoppers in deze zone.


Het resultaat is een winkel met een meer upscale positionering, waarin vooral de versmarkt een hoofdrol speelt. Shoppers ontdekken er een aantal nieuwigheden zoals gerijpt vlees en een rijpingskamer, een vernieuwde wijnafdeling, een aanbod losse producten en nieuwe referenties die niet in andere Carrefour market-winkels te vinden zijn. Carré Associates stond in voor de strategische studie en het winkelontwerp. 

 

Warme materialen

Carrefour Market Europe is met minder dan 1.000 m² verkoopoppervlakte geen grote winkel, maar biedt de lokale klanten wel alles wat ze nodig hebben. De inrichting is aantrekkelijk, modern, authentiek, met warme materialen als hout en baksteen. Speelse communicatie is overvloedig aanwezig, maar wordt nergens opdringerig.

 

“Het gaat niet om een nieuw concept”, benadrukt Carrefour-woordvoerder Baptiste Van Outryve: “We zijn al enkele jaren bezig met de modernisering van Carrefour market. Daarbij wil de formule zich steeds aanpassen aan de lokale bevolking. We hebben momenteel drie varianten met elk een andere ‘look & feel’. Het klassieke model is intussen bekend. In Brasschaat en Boondael kun je ons ‘urban’ model ontdekken. En Carrefour market Europe is wat we ons ‘highlife’ model noemen.” De winkel is open sinds twee maanden en bijkomende openingen staan op de planning. 

Fotogalerij

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.