Carrefour neemt pand Albert Heijn over in Eeklo | RetailDetail

Carrefour neemt pand Albert Heijn over in Eeklo

Carrefour neemt pand Albert Heijn over in Eeklo
Shutterstock

De Franse supermarktketen Carrefour heeft het winkelpand in de vroegere Volkswagengarage in Eeklo overgenomen. Daar ging oorspronkelijk een winkel van Albert Heijn komen, maar die keten zag uiteindelijk af van die plannen.

Tweede Carrefour in Eeklo

Omdat Albert Heijn uiteindelijk toch besloot om geen supermarkt te openen in Eeklo, stond het pand aan de rotonde Tieltsesteenweg-Koning Albertstraat-Raverschootstraat al bijna anderhalf jaar leeg. Nu is met Carrefour toch een nieuwe invulling gevonden. De keten wil nu zo snel mogelijk een nieuwe winkel openen in het pand. Dat zal dan de tweede vestiging worden in Eeklo, want er is al een vestiging te vinden in het Krüger Center en die blijft in de toekomst ook gewoon open.

 

De Franse keten had al langer laten verstaan wel interesse te hebben in het pand. “Wij hebben inderdaad een intentieverklaring getekend om op die plaats een nieuwe Carrefourvestiging te openen”, zei woordvoerder Baptiste Van Outryve enkele weken geleden. “Een timing kan ik hierop helaas nog niet zetten, omdat we in dit dossier afhankelijk zijn van een aantal vergunningen die nog moeten worden verstrekt. Wij willen in elk geval graag naar daar komen.”

 

Albert Heijn was eind 2015 helemaal klaar voor de opening van de nieuwe winkel in Eeklo, maar slechts twee weken voor de start raakte bekend dat Ahold zou fuseren met Delhaize. Aangezien Eeklo al twee Delhaizes telt, werd toen besloten om de stekker uit de nieuwe winkel te trekken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.