Nieuwe Brusselse Carrefour Market op de Kiekenmarkt

Carrefour opent Market in de voetgangerszone

Carrefour opent Market in de voetgangerszone

Op de Kiekenmarkt in Brussel is een nieuwe vestiging van Carrefour Market geopend, die mikt op lokale bewoners en toeristen en elke dag geopend is van 7u tot 23u. Die lange openingsuren kunnen, omdat de winkel in een toeristische zone ligt.

Ruime openingsuren

"Ik denk dat we de ruimste openingsuren hebben uit de buurt. De winkel is slechts acht uur gesloten op een dag, wat ons toelaat om de rekken weer aan te vullen en de winkel proper te maken”, zegt woordvoerder Baptiste van Outryve aan Bruzz.

 

De supermarkt heeft een assortiment van 12.000 producten en is gericht op de klant die voor een aantal dagen komt winkelen of toeristen die op zoek zijn naar specialiteiten als bier of chocolade.

 

De stad Brussel is ook tevreden met de komst van de supermark:. "We hebben gemerkt dat er interesse is vanuit de politieke wereld, dat de komst van de winkel met handgeklap wordt bemoedigd," zegt van Outryve. "Daar zijn we blij mee, maar het belangrijkste is dat de klant er gelukkig mee is en ook naar de winkel komt."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

HelloFresh gaat toch nog niet voor winst

14/08/2018

Hoewel HelloFresh winst had beloofd voor het einde van dit jaar, geeft de leverancier van maaltijdboxen nu toch de voorkeur aan nieuwe investeringen. Na een sterk tweede kwartaal gaat het bedrijf voor extra groei in de Verenigde Staten.

United Petfood blijft op overnamepad

09/08/2018

United Petfood, fabrikant van honden- en kattenbrokken en hofleverancier van menig huismerk van supermarkten, rijgt de overnames aan elkaar. Een maand na de overname van een Spaanse concurrent doen de Gentenaars dat kunstje nog eens over in Roemenië.

AB InBev wil Afrika aan de drank krijgen

09/08/2018

Het groeipotentieel van AB InBev ligt in Afrika. De brouwerij heeft hoge verwachtingen van het continent: de welvaart en de bevolking, die steeds vaker een biertje lust, groeien er snel. 

Lidl stelt auto’s ter beschikking van shoppers

08/08/2018

“Je eigen wagen voor inkopen”, zo stelt Lidl zijn nieuwe autodeeldienst voor. In samenwerking met Mazda kan je in Duitsland weldra autodelen vanop de parking van Lidl-supermarkten. 

Lagere omzet, hogere winst voor Ahold Delhaize

08/08/2018

Terwijl de omzet van Ahold Delhaize onder druk staat in de Verenigde Staten, bevestigt Delhaize in België de positieve trend die in het eerste kwartaal werd ingezet, met dank aan de tovergroentjes. Online ligt de groep op koers.

Walmart laat robots online orders picken

07/08/2018

De Amerikaanse retailreus  Walmart experimenteert met robots die online orders picken: ze halen snel droge, gekoelde en diepgevroren waren uit de schappen, terwijl de medewerkers de verse producten uitkiezen.