Carrefour opent nieuw enseigne Easy market | RetailDetail

Carrefour opent nieuw enseigne Easy market

Carrefour opent nieuw enseigne Easy market

Supermarktketen Carrefour heeft twee buurtsupermarkten heropend onder het nieuwe enseigne Easy market. Daarmee zet de Franse groep een testproject verder dat eerst al resulteerde in twee Easy Caddy-winkels.

Mechelen en Charleroi

In Mechelen werd de Carrefour Market aan de Battelsesteenweg grondig verbouwd en heropend, in Charleroi gaat het om een voormalige Spar in de buurt van het winkelcentrum Ville2 (waarin ook al een Carrefour Market van de groep Mestdagh gevestigd is). In tegenstelling tot de Easy Caddy-winkels blijft deze keer het Carrefour-logo wél duidelijk op de gevel aanwezig.

 

Bij Carrefour Belgium kan men ons enkel vertellen dat het om testwinkels gaat en dat het veel te vroeg is om erover te communiceren. “Het project bevindt zich in een labofase. Het gaat om twee erg verschillende winkels, waarin we uiteenlopende concepten uittesten. Al wat ik erover vertel, zou meteen achterhaald zijn”, geeft woordvoerder Baptiste Van Outryve ons mee.

 

In 2013 opende Carrefour een eerste Easy Caddy-winkel in Moerbeke-Waas. Die kreeg begin 2015 een collega in Melsele (Beveren). Beide franchisewinkels testen een low-cost concept dat een oplossing moet bieden voor supermarkten die te groot zijn voor het Carrefour Express-concept, maar te klein om de sterktes van Carrefour Market ten volle uit te spelen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Franchisesector sneller gegroeid dan hele Nederlandse economie

14/06/2018

Terwijl de Nederlandse economie in de periode 2015-2017 met 7,37% groeide, klokte de franchisesector af op een groei van 7,57%. En dat ondanks de lichte daling van het aantal formules en vooral de "dieprode cijfers" van de modesector.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.