Carrefour opent nog dit jaar 8 nieuwe Express-buurtwinkels | RetailDetail

Carrefour opent nog dit jaar 8 nieuwe Express-buurtwinkels

Carrefour opent nog dit jaar 8 nieuwe Express-buurtwinkels

Carrefour blijft dit jaar sterk inzetten op de expansie van het aantal Express-buurtwinkels. In de maand december zullen er daarom nog eens acht nieuwe vestigingen geopend worden, wat het totaal voor 2016 op 24 brengt.

Drie openingen op 14 december

Op 7 december opende alvast een eerste nieuwe vestiging op de Laaglandlaan in Merksem. Die winkel heeft een oppervlakte van 360 m² en wordt uitgebaat door Yoeri Geubels, die al een Express uitbaat in Edegem. De winkel is ingedeeld volgens de momenten van de dag, waarbij voeding voor het ontbijt, middagmaal en avondeten gegroepeerd is. Daarbij zijn er onder andere heel wat kant-en-klaarmaaltijden te vinden, waarbij het accent ligt op gezonde en verse voeding.

 

De volgende winkelopeningen staan gepland voor 14 december: op die dag zullen er tegelijk drie nieuwe vestigingen van de buurtwinkelketen bij komen. Alles samen zal Carrefour op het einde van het jaar beschikken over 284 Express-buurtwinkels.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.

Nieuw etiket Albert Heijn toont toegevoegde suikers

11/06/2018

Albert Heijn wil transparanter communiceren over de voedingswaarde van zijn huismerken: een nieuw etiket biedt meer informatie. Bovendien start de retailer een suikercampagne en haalt een miljard suikerklontjes uit zijn producten.  

Bavaria wordt Swinkels Family Brewers

11/06/2018

Brouwerijgroep Bavaria (bekend van bieren als Bavaria, Swinckels, Palm en Rodenbach) kiest voor "een nieuwe naam die beter past bij de grote verscheidenheid aan merken die ze produceert": de groep neemt de naam van de eigenaarsfamilie, Swinkels, aan.

Alliantie tussen Carrefour en Système U is een feit

11/06/2018

Carrefour en Système U starten een vijfjarig partnership voor de inkoop van grote nationale en internationale merken. De samenwerking moet ook de Franse landbouwsector ten goede komen, zeggen de betrokkenen.