Carrefour rolt Bio-concept verder uit

Carrefour rolt Bio-concept verder uit

Drie jaar geleden opende in Parijs de eerste Carrefour Bio winkel en momenteel zijn er al vijf zulke winkels, maar tegen eind dit jaar wil de Franse retailer al tien bioverkooppunten hebben. Die zullen gemiddeld iets groter zijn en meer referenties verkopen. 

Hogere versnelling

De zesde Carrefour Bio-vestiging opent volgende week in het 19de arrondissement in Parijs, meldt het vakblad Linéaires. Nadat de formule er drie jaar over deed om vijf vestigingen te openen, schakelt ze nu een versnelling hoger en wil ze dit jaar alleen al vijf nieuwe winkels openen, allemaal in de Parijse regio. 

 

Het concept evolueert ondertussen: de eerste Carrefour Bio was 170m² groot en verkocht 2.000 referenties, maar de nieuwe winkels zullen tussen 200 en 300 m² in beslag nemen en 3.700 referenties verkopen, waarvan ongeveer 1.500 onder huismerk. De uitbating van de winkels wordt toevertrouwd aan zelfstandige geranten. 

 

Bio en milieubewust

De Carrefour Bio-buurtwinkels beperken zich niet tot het verkopen van biologische producten, maar willen ook op andere manieren milieubewust zijn. Dat blijkt onder meer uit het gebruik van gesloten koelmeubels, ledverlichting, bulkproducten en papieren zakjes voor groenten en fruit. De openingsuren zijn ruim: van 8 tot 21u, en ook op zondagochtend. 

 

Ook in de reguliere super- en hypermarkten blijft Carrefour France het Carrefour Bio merk ondersteunen. “In 2015 verkochten we meer dan 125 miljoen producten. Daarmee is Carrefour Bio het grootste biomerk in Frankrijk”, verklaart Richard Vavasseur, directeur van de premiummerken bij Carrefour. Een nieuwe televisiecampagne zet de Carrefour Bio-producten in de kijker in maart en april.