Carrefour in tegenaanval na start Amazon Prime Now | RetailDetail

Carrefour in tegenaanval na start Amazon Prime Now

Carrefour in tegenaanval na start Amazon Prime Now

Vanuit enkele Parijse supermarkten gaat Carrefour boodschappen bezorgen binnen het uur. Dat is een reactie op de lancering van de dienst Amazon Prime Now in de Franse hoofdstad.

Per fiets

Vorige week meldden we al dat Amazon Prime Now van start ging in Parijs. Die dienst levert bestellingen binnen het uur aan Prime-abonnees. Ook al heeft Amazon nog geen concrete plannen om ook zijn online supermarkt Amazon Fresh in Parijs te lanceren, toch blijft Carrefour niet bij de pakken zitten. De retailer gaat op zijn beurt een systeem testen om boodschappen binnen het uur te bezorgen, meldt het Franse vakblad Linéaires.

 

In drie Carrefour-supermarkten in de Parijse binnenstad zullen medewerkers de bestellingen klaarzetten, om ze aan huis te laten leveren door postbodes per fiets. Dat doet dan weer sterk denken aan het recente project van Albert Heijn om boodschappen te bezorgen met de elektrische fiets.

 

In elk geval lijkt snelheid van levering nu de inzet te worden van de online concurrentieslag. Een kostelijke dienst, waar een bepaald segment van de consumenten blijkbaar wél extra voor wil betalen.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.