Carrefour test geconnecteerde winkelkar | RetailDetail

Carrefour test geconnecteerde winkelkar

Carrefour test geconnecteerde winkelkar

Carrefour is gestart met het testen van een geconnecteerde winkelkar. De vestiging in het shoppingcenter Euralille in Rijsel kreeg de primeur.

 

Kar met ingebouwde iPad

De geconnecteerde winkelkar kreeg een iPad in haar stuurbar. Daarop kan de winkelketen de producten waarvoor ze promotie voert onder de aandacht brengen. Bij de test zet het bedrijf een dertigtal tablets in.

 

De tablet werkt op basis van de app Promo C-Où. Sinds zijn lancering in mei 2015 werd die al meer dan 4.000 keer gedownload.

 

De verwachtingen zijn hooggespannen. De warenhuisketen stelt immers dat 69% van de koopbeslissingen pas in het warenhuis worden genomen. Voorts ontdekken 55% van de consumenten innovaties pas in de supermarkt. Het komt er dus op aan om de consument te vatten tijdens zijn winkelbezoek zelf.

 

Tablet doet suggesties

Helemaal nieuw is dit echter niet. De Amerikaanse sauzenfabrikant Hellman’s pionierde in 2013 in Brazilië al met de opbouw van een tablet op een winkelkar, die telkens de consument een voedingsproduct in zijn kar legde suggesties gaf voor bijkomende producten om een volledige maaltijd samen te stellen.

 

Ook wanneer die consument verder voorbij complementaire producten kwam, kreeg hij een soortgelijke boodschap op zijn scherm.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.