Carrefour verkoopt Simply You Box in zestig winkels | RetailDetail

Carrefour verkoopt Simply You Box al in zestig winkels

Carrefour verkoopt Simply You Box al in zestig winkels

De test van Carrefour Belgium rond de verkoop van maaltijdboxen is nu effectief van start gegaan. Niet in tien winkels, zoals eerst aangekondigd, maar in wel zestig filialen kunnen klanten hun bestelling afhalen. 

Grote belangstelling

Een maand geleden schreven we al dat Carrefour Belgium een proefproject zou opstarten met de verkoop van maaltijdboxen in tien winkels. Op maandag 10 oktober is de verkoop effectief van start gegaan: met succes, want voor de eerste week kreeg Carrefour al honderden bestellingen binnen. Dat wijst op een grote belangstelling bij de consumenten, verklaart Vera Vermeeren van Carrefour aan Kanaal Z. 

 

Omdat de resultaten beter zijn dan verhoopt, breidt Carrefour het testproject meteen uit naar zestig winkels. Naast een selectie van Carrefour market-supermarkten (vooral in ‘betere’ marktgebieden zoals Waterloo, Tervuren, Brasschaat of Schilde) stappen ook alle 45 hypermarkten mee in het project. 

 

Negen recepten

Carrefour Belgium is de eerste supermarktketen in ons land die met een maaltijdbox uitpakt, naar het voorbeeld van pure onlinespelers zoals HelloFresh en SmartMat. Elke week kunnen klanten drie gerechten kiezen uit een aanbod van negen recepten: drie vegetarische, drie familierecepten, een vleesrecept, een recept met kip en eentje met vis. De box is beschikbaar voor twee of vier personen, aan respectievelijk 40 en 60 euro.

 

Klanten dienen ten laatste woensdag om middernacht te bestellen voor levering de volgende maandag, maar de Simply You Box wordt niet aan huis geleverd: klanten moeten hem komen afhalen in een winkel. Na vier weken plant Carrefour een eerste evaluatie. Dan zal de retailer beslissen of het project verder wordt uitgerold, en of thuisbezorgen toch een optie kan zijn. In Nederland heeft ook Albert Heijn zo’n maaltijdbox gelanceerd. Die Allerhande Box wordt wel aan huis geleverd, zonder bezorgkosten. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.