Carrefour verlaagt bezorgkosten online bestellingen | RetailDetail

Carrefour verlaagt bezorgkosten online bestellingen

Carrefour verlaagt bezorgkosten online bestellingen

Carrefour België wil meer klanten aanzetten om online te winkelen en verlaagt daarom de bezorgkosten. Naar eigen zeggen biedt het zo de goedkoopste thuislevering in de Belgische retail aan.

 

Gratis vanaf 150 euro

Voorheen kostte de thuislevering van een online bestelling bij Carrefour 14,45 euro, maar voortaan is dat nog maar 9,50 euro. Voor bestellingen boven 150 euro is de levering zelfs volledig gratis. Bij concurrent Delhaize kost thuislevering 9,95 euro, al is dat maar half zoveel bij promoties. 

 

“Met deze verschillende distributiekanalen biedt Carrefour elke klant de mogelijkheid om zijn boodschappen (food of non-food) te doen wanneer en hoe hij dat wil, geleverd op het moment dat hem het beste past, voor de laagste prijs in België of gratis”, aldus Carrefour. De groep breidde onlangs ook al de mogelijkheden van de mobiele app uit, waardoor gebruikers onder andere eenvoudiger kortingen kunnen gebruiken en hun aankoopgeschiedenis kunnen bekijken.

 

De thuislevering blijft overigens gratis voor de Simply You Box. Bestellingen als multimedia, huishoudapparaten, baby, speelgoed, cultuur & vrije tijd, doe-het-zelf & tuin worden gratis geleverd vanaf 50 euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.