Carrefour zet in op unieke wachtrij

Carrefour zet in op slang

Carrefour zet in op slang
De unieke wachtrij bij Carrefour

Supermarktketen Carrefour blijft inzetten op de slang, de unieke wachtrij voor (bijna) alle kassa's. Het systeem lokt immers positieve reacties uit in alle winkelpunten waar het getest wordt: recent werd het nog ingevoerd in Korbeek-Lo en Aarlen.

Alleen tevreden reacties

Volgens de winkelketen zijn zowel klanten als werknemers heel tevreden over de unieke wachtrij. Voor de klanten gaat het immers sneller, terwijl het systeem toch voor meer rust zorgt: er staat immers geen rij geïrriteerde wachtenden meteen achter je als er iets mis gaat of als er een controle moet gebeuren, vertelt woordvoerster Vera Vermeeren aan onze redactie.

 

Het systeem vindt vooral ingang bij de klanten die vaker de selfscan gebruiken, merkt Vermeeren op. Ze wijst er wel op dat in alle winkels nog enkele gewone kassa's open blijven, voor mensen die toch nog graag in de rij aan een specifieke kassa staan.

 

Uit alle acht de vestigingen waar het systeem getest wordt, komen volop positieve reacties, meldt Carrefour. De keten lanceerde de unieke winkelrij eerder al in Bergen, Bièrges, Evere, Kraainem, Luik en Schoten. Carrefour gaat het systeem met de unieke wachtrij dan ook invoeren in steeds meer winkelpunten, al is voorlopig nog onbekend waar en wanneer de volgende winkels dan juist op het nieuwe systeem zullen overgaan.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.