Carrefour zet in op unieke wachtrij

Carrefour zet in op slang

Carrefour zet in op slang
De unieke wachtrij bij Carrefour

Supermarktketen Carrefour blijft inzetten op de slang, de unieke wachtrij voor (bijna) alle kassa's. Het systeem lokt immers positieve reacties uit in alle winkelpunten waar het getest wordt: recent werd het nog ingevoerd in Korbeek-Lo en Aarlen.

Alleen tevreden reacties

Volgens de winkelketen zijn zowel klanten als werknemers heel tevreden over de unieke wachtrij. Voor de klanten gaat het immers sneller, terwijl het systeem toch voor meer rust zorgt: er staat immers geen rij geïrriteerde wachtenden meteen achter je als er iets mis gaat of als er een controle moet gebeuren, vertelt woordvoerster Vera Vermeeren aan onze redactie.

 

Het systeem vindt vooral ingang bij de klanten die vaker de selfscan gebruiken, merkt Vermeeren op. Ze wijst er wel op dat in alle winkels nog enkele gewone kassa's open blijven, voor mensen die toch nog graag in de rij aan een specifieke kassa staan.

 

Uit alle acht de vestigingen waar het systeem getest wordt, komen volop positieve reacties, meldt Carrefour. De keten lanceerde de unieke winkelrij eerder al in Bergen, Bièrges, Evere, Kraainem, Luik en Schoten. Carrefour gaat het systeem met de unieke wachtrij dan ook invoeren in steeds meer winkelpunten, al is voorlopig nog onbekend waar en wanneer de volgende winkels dan juist op het nieuwe systeem zullen overgaan.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Multinationals gebuisd voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.