Carrefour ziet geen voordeel in betalen met smartphone | RetailDetail

Carrefour ziet geen voordeel in betalen met smartphone

Carrefour ziet geen voordeel in betalen met smartphone

Binnenkort wordt het proefproject van Delhaize en Atos Worldline, waarbij kan betaald worden met de app van Bancontact, ook opengesteld naar andere ketens. Veel van hen gaan het systeem ook in gebruik nemen, maar Carrefour reageert afwachtend.

"Te traag" volgens Carrefour

Onder andere JBC, A.S. Adventure, Krefel, Inno en Decathlon gaan vanaf juni het betaalsysteem testen. Ze volgen daarmee onder andere in de voetsporen van Colruyt, dat een jaar geleden het systeem al in gebruik nam, maar dan met de app SEQR. Toch geven Colruyt en Delhaize toe dat het momenteel nog maar een kleine groep is die gebruik maakt van betalingen met de smartphone, al zien beide ketens wel potentieel in het systeem en stellen vast dat het aantal gebruikers gestaag groeit.

 

Carrefour is momenteel nog niet van plan om het systeem in te voeren en daar is één grote reden voor: “Het duurt langer dan betalen via een gewone bankkaart”, zegt woordvoerster Vera Vermeeren aan De Tijd. De keten ziet dan ook meer toekomst in het gebruik van NFC-technologie, waarbij contactloos kan betaald worden met een gewone bankkaart. Dat werkt immers wel veel sneller.

 

Worldline is dan weer van mening dat beide systemen gewoon allebei kunnen worden gebruikt in dezelfde winkel: “Elke extra mogelijkheid om te betalen kan het klanten makkelijker maken”, aldus verantwoordelijke Abdelkarim Azouza.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.