Casper Meijer weg bij Albert Heijn | RetailDetail

Casper Meijer weg bij Albert Heijn

Casper Meijer weg bij Albert Heijn
Casper Meijer vertrekt als directeur merchandising bij Albert Heijn en gaat aan de slag bij de Britse supermarktketen Morrisons, waar hij de functie van group trading director gaat invullen. Ook wordt hij lid van de hoofddirectie. De taken van Meijer bij Albert Heijn worden vanaf 14 januari overgenomen door marketingdirecteur Alfred Levi.

Leverancierskorting en kartonnen dozen

Meijer was afgelopen jaar onder meer nauw betrokken bij de beruchte "twee-procentsbrief", waarin Albert Heijn aan leveranciers extra korting oplegde vanwege de overname van een pakket winkels van Jumbo/C1000. Hiervoor moest topman Sander van der Laan uiteindelijk zijn excuses aanbieden. Ook presenteerde Meijer de plannen om voortaan een deel van het assortiment uit dozen te gaan verkopen om zo logistiek geld te besparen.

 

In Engeland gaat Meijer zich vooral bezighouden met het uitbouwen van gemaksketen M Local. In maart 2013 begint hij aan zijn nieuwe klus. Meijer is niet de eerste Nederlander aan de top bij Morrisons: eerder was Marc Bolland de hoogste baas bij de nummer vier op de Britse markt. Bolland stapte enkele jaren geleden over naar Marks & Spencer.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.

AB InBev in tandem met Turkse Efes op Russische markt

12/07/2018

Om het tanende succes op de Russische markt te counteren, heeft AB InBev zijn actitviteiten in het land van Vladimir Poetin ondergebracht in een joint venture met het Turkse Anadolu Efes.

Ondernemers akkoord met einde Emté

11/07/2018

De ondernemers van Emté hebben de overgang van hun keten naar Coop en Jumbo na een stemming goedgekeurd. Waarschijnlijk zullen alle partners de overeenkomst spoedig ondertekenen.