Casper Meijer weg bij Albert Heijn | RetailDetail

Casper Meijer weg bij Albert Heijn

Casper Meijer weg bij Albert Heijn
Casper Meijer vertrekt als directeur merchandising bij Albert Heijn en gaat aan de slag bij de Britse supermarktketen Morrisons, waar hij de functie van group trading director gaat invullen. Ook wordt hij lid van de hoofddirectie. De taken van Meijer bij Albert Heijn worden vanaf 14 januari overgenomen door marketingdirecteur Alfred Levi.

Leverancierskorting en kartonnen dozen

Meijer was afgelopen jaar onder meer nauw betrokken bij de beruchte "twee-procentsbrief", waarin Albert Heijn aan leveranciers extra korting oplegde vanwege de overname van een pakket winkels van Jumbo/C1000. Hiervoor moest topman Sander van der Laan uiteindelijk zijn excuses aanbieden. Ook presenteerde Meijer de plannen om voortaan een deel van het assortiment uit dozen te gaan verkopen om zo logistiek geld te besparen.

 

In Engeland gaat Meijer zich vooral bezighouden met het uitbouwen van gemaksketen M Local. In maart 2013 begint hij aan zijn nieuwe klus. Meijer is niet de eerste Nederlander aan de top bij Morrisons: eerder was Marc Bolland de hoogste baas bij de nummer vier op de Britse markt. Bolland stapte enkele jaren geleden over naar Marks & Spencer.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.