Catalaanse hammenketen landt in Amsterdam | RetailDetail

Catalaanse hammenketen landt in Amsterdam

Catalaanse hammenketen landt in Amsterdam

De Catalaanse ham- en delicatessenspecialist Ibericus opent in december een eerste vestiging buiten Spanje. Het gaat om een winkel annex horecagelegenheid in de Haarlemmerstraat in Amsterdam.

Zwartpootprimeur

De vestiging in Amsterdam is een samenwerking tussen het Spaanse moederbedrijf Ibericus en de Spaans-Nederlandse ondernemer Paul Gonzalez. De 33-jarige Rotterdammer begon acht jaar geleden als eerste importeur met het leveren van vers vlees van het Iberische zwartpootvarken (Pata Negra) in de Benelux. Nu zet hij de volgende stap door een topwinkel rond het speciale varkensvlees te openen.

 

Naast hun aankoop kunnen bezoekers ook genieten van een bijzondere lunch of een typisch Spaans ontbijt. Het vlees wordt ter plekke van de poot gesneden of op een broodje gepresenteerd, zoals het volgens de bedrijfsfilosofie van Ibericus hoort.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.