CD&V wil nachtelijke verkoop alcohol verbieden | RetailDetail

CD&V wil nachtelijke verkoop alcohol verbieden

CD&V wil nachtelijke verkoop alcohol verbieden

CD&V wil problematisch alcoholgebruik aan banden leggen door de nachtelijke verkoop van alcohol in nachtwinkels, tankstations en verkooppunten langs de snelweg te verbieden. Het wil ook de verkoop van alcohol in automaten verbieden.

 

Betere controle

Als het voorstel van Kamerlid Nathalie Muylle en partijgenoten Els Van Hoof aanvaard wordt, dan zal de verkoop van sterkedrank tussen 22 uur en 7 uur verboden worden langs snelwegen, in nachtwinkels en in tankstations. "Waarom moeten automobilisten sterkedrank in tankstations kunnen kopen?", vragen ze zich af. Dat schrijft De Redactie. Ze willen ook de verkoop in automaten verbieden, omdat de maatregel met een identiteitskaartlezer, die in 2009 werd ingevoerd, te vaak wordt genegeerd.

 

Naast het nachtelijk verbod vragen ze om een betere medische omkadering. Zo willen ze dat bepaalde therapieën sneller erkend worden. Ook moet een behandeling voor alcoholverslaving terugbetaald worden.

 

Er moeten tot slot ook meer controleurs komen in België, die nagaan of de wet wordt nageleefd. Momenteel telt België 21 van die controleurs, die zowel rond alcohol als tabak controles uitvoeren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.