CEO Meike Beeren naar andere functie bij Marqt | RetailDetail

CEO Meike Beeren naar andere functie bij Marqt

CEO Meike Beeren naar andere functie bij Marqt

Meike Beeren is niet langer CEO van Marqt. Haar positie is bij een organisatieverandering vervallen. De supermarktketen werkt sinds begin dit jaar met een stuurgroep.

Marqt 2.0: lagere prijzen en duurzaam

Marqt introduceerde mede onder leiding van Meike Beeren Marqt 2.0 in Amsterdam. Dit concept voert onder meer lagere prijzen, om iets aan de hoge prijsperceptie van Marqt te doen. Marqt wordt echter nooit zo goedkoop als een gemiddelde supermarktketen, stelde Beeren nog in Het Parool. "Winst maken is nodig voor een duurzame groei. Maar winst zal nooit gemaakt worden ten koste van anderen en is geen doel op zichzelf. Kwaliteit en prijs gaan hand in hand."

 

Beeren is nog wel bij Marqt werkzaam, stelt een woordvoerder aan Retailnews. Oprichter Quirijn Bolle is nu drie jaar voorzitter van de raad van commissarissen. 

 

Koelkas en nieuwe services

Marqt opende begin oktober zijn veertiende vestiging volgens dit 2.0-concept aan het Gelderlandplein in Buitenveldert. De nieuwe winkel zet met de Koelkas en meer bioproducten stappen naar verder verduurzamen. De locatie bestaat grotendeels uit gebruikte materialen en biedt nieuwe services. Zo bewaart de Koelkas duurzaam geteelde groenten en fruit zonder verpakking bij een temperatuur 14 graden.

 

 

De formule breidde verder het assortiment aan dagelijkse biologische producten verder uit en vulde het aanbod aan met producten als schone handzeep, douchegel en shampoo. Tevens werd een lijn biologische 100% glutenvrije producten van Lisa’s Choice geïntroduceerd.

 

Marqt 2.0 wil de klant bovendien meer kwaliteit en gemak bieden, onder meer met het bereiden van verse pasta, het snijden van vlees en marineren en bakken van vis. Ook worden er kippen gegrild en verse mosselen geschept. Klanten kunnen in de Keet terecht voor koffie, snacks, salades en sandwiches, en voor de lunch staat er iedere week een andere foodtruck in de winkel.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.