CEO Meike Beeren naar andere functie bij Marqt | RetailDetail

CEO Meike Beeren naar andere functie bij Marqt

CEO Meike Beeren naar andere functie bij Marqt

Meike Beeren is niet langer CEO van Marqt. Haar positie is bij een organisatieverandering vervallen. De supermarktketen werkt sinds begin dit jaar met een stuurgroep.

Marqt 2.0: lagere prijzen en duurzaam

Marqt introduceerde mede onder leiding van Meike Beeren Marqt 2.0 in Amsterdam. Dit concept voert onder meer lagere prijzen, om iets aan de hoge prijsperceptie van Marqt te doen. Marqt wordt echter nooit zo goedkoop als een gemiddelde supermarktketen, stelde Beeren nog in Het Parool. "Winst maken is nodig voor een duurzame groei. Maar winst zal nooit gemaakt worden ten koste van anderen en is geen doel op zichzelf. Kwaliteit en prijs gaan hand in hand."

 

Beeren is nog wel bij Marqt werkzaam, stelt een woordvoerder aan Retailnews. Oprichter Quirijn Bolle is nu drie jaar voorzitter van de raad van commissarissen. 

 

Koelkas en nieuwe services

Marqt opende begin oktober zijn veertiende vestiging volgens dit 2.0-concept aan het Gelderlandplein in Buitenveldert. De nieuwe winkel zet met de Koelkas en meer bioproducten stappen naar verder verduurzamen. De locatie bestaat grotendeels uit gebruikte materialen en biedt nieuwe services. Zo bewaart de Koelkas duurzaam geteelde groenten en fruit zonder verpakking bij een temperatuur 14 graden.

 

 

De formule breidde verder het assortiment aan dagelijkse biologische producten verder uit en vulde het aanbod aan met producten als schone handzeep, douchegel en shampoo. Tevens werd een lijn biologische 100% glutenvrije producten van Lisa’s Choice geïntroduceerd.

 

Marqt 2.0 wil de klant bovendien meer kwaliteit en gemak bieden, onder meer met het bereiden van verse pasta, het snijden van vlees en marineren en bakken van vis. Ook worden er kippen gegrild en verse mosselen geschept. Klanten kunnen in de Keet terecht voor koffie, snacks, salades en sandwiches, en voor de lunch staat er iedere week een andere foodtruck in de winkel.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.

AB InBev in tandem met Turkse Efes op Russische markt

12/07/2018

Om het tanende succes op de Russische markt te counteren, heeft AB InBev zijn actitviteiten in het land van Vladimir Poetin ondergebracht in een joint venture met het Turkse Anadolu Efes.

Ondernemers akkoord met einde Emté

11/07/2018

De ondernemers van Emté hebben de overgang van hun keten naar Coop en Jumbo na een stemming goedgekeurd. Waarschijnlijk zullen alle partners de overeenkomst spoedig ondertekenen.