CFO Koen Sticker verlaat Greenyard Foods | RetailDetail

CFO Koen Sticker verlaat Greenyard Foods

CFO Koen Sticker verlaat Greenyard Foods

Financieel directeur Koen Sticker verlaat per 31 juli groenteverwerker Greenyard Foods. Sticker startte in 2010 bij Univeg en drie jaar later werd hij er financieel directeur. Hij behield die functie na de fusie tot Greenyards in 2015.

Bijgedragen aan Univeg en Greenyard Foods

"Ik ben blij te hebben kunnen bijdragen aan het succesverhaal van Univeg en Greenyard Foods. De ondernemingsgeest van de groep is bijzonder inspirerend en moedigt aan om grenzen te verleggen. Nu is de tijd gekomen voor nieuwe uitdagingen bij een ander bedrijf in een andere sector", aldus Sticker. Hij begint in augustus als CFO bij Aliaxis, een industriële onderneming voor infrastructurele voorzieningen.

 

Greenyard Foods uit Sint-Katelijne-Waver bij Mechelen is een wereldwijde marktleider in verse en bereide groenten en fruit en in substraten. De onderneming bestaat uit diepvriesfabrikant Pinguin, (diepvries), Noliko (groenten en fruit in blik), Univeg (verse groenten en fruit) en Peltracom  (substraten).

 

Het bedrijf ontstond vijftig jaar geleden met de bouw van de fabriek van diepvriesdivisie Pinguin in Westrozebeke en nam in 1995 vestigingen over in Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk. Conservendivisie Noliko kwam in 2011 bij de groep. Vorig jaar werden Univeg en Peltracom aan Greenyard Foods toegevoegd. Univeg is leverancier van gesneden en verpakte groenten aan onder meer supermarktketens en groeide uit tot internationale speler. Het bedrijf nam al diverse drijven over in verwerking, logistiek en distributie.

 

Greenyard Foods heeft nu vestigingen over de hele wereld en levert aan internationale klanten, waaronder heel wat Europese retailers. De onderneming telt ongeveer 8200 medewerkers, is actief in 26 landen en behaalde een omzet van 3,9 miljard euro in het fiscale jaar eindigend op 31 maart 2015.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.