Chicago krijgt eerste Nutella-café | RetailDetail

Chicago krijgt eerste Nutella-café

Chicago krijgt eerste Nutella-café
Ferrero

Fans van Nutella kunnen eind deze mei in Chicago in de Verenigde Staten terecht bij het eerste Nutella-café. Daar worden allerhande zoete en hartige gerechten verkocht, die de chocopasta van Ferrero als basisingrediënt hebben.

Wereld van Nutella

Voor het design werd dan ook gekozen om klanten het gevoel te geven alsof ze recht een pot Nutella binnen wandelen. Zo wordt de romige witte kleur van de muren vergezeld van ‘druipende Nutella’ aan het plafond en lampen die de vorm hebben van de bloemen van de hazelnootplant.

 

“We wilden voor onze fans een wereld van Nutella creëren die echt de essentie van het merk weergeeft, niet enkel in de gerechten die worden geserveerd, maar in de volledige ervaring die je krijgt wanneer je de ruimte binnen stapt”, zegt Noah Szporn, hoofd marketing bij Nutella North America. “De Nutella Cafés bieden iets voor iedereen, en we raden iedereen aan om eens binnen te stappen en een gerecht of een snack te proberen.”

 

Omdat niet iedereen even grote fan is van Nutella, worden er in het café ook enkele gerechten verkocht waar de chocopasta niet wordt gebruikt. Belgische bezoekers die het zekere voor het onzekere willen nemen, kunnen er alvast terecht voor een Luikse wafel.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.