Chocolademaker Lindt groeit flink | RetailDetail

Chocolademaker Lindt groeit flink

Chocolademaker Lindt groeit flink

De Zwitserse chocolademaker Lindt heeft een heel succesvol financieel 2014 achter de rug. Dat had het te danken aan sterke verkopen in de Verenigde Staten, waar Lindt het bedrijf Russel Stover heeft overgenomen.

Ook in de toekomst groei

De onderliggende omzet van Lindt is in 2014 met 10 procent gestegen. Daarmee doet het stukken beter dan de rest van de markt, die een lage enkelcijferige groei kende. Lindt maakt zijn volledige resultaten op 10 maart bekend.


"Ik heb er vertrouwen in dat onze omzet ook in de toekomst met 6 tot 8 procent zal blijven groeien", zegt CEO Ernst Tanner. "Ook Russel Stover moet eenzelfde groei kunnen genereren, maar eerst moeten we het volledig integreren bij de rest van het bedrijf."


Sterke groei dankzij overname

Lindt betaalde vorig jaar een bedrag tussen 1,3 en 1,5 miljard dollar (1,11 en 1,28 miljard euro) voor Russel Stover, waardoor het nu op de derde plaats staat op de Amerikaanse markt, de grootste chocolademarkt ter wereld.


Ook in Europa kende het bedrijf een degelijke groei, vooral dan in Frankrijk, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk. De omzet groeide in Europa met 6,5 procent. In Noord-Amerika was dat 14,3 procent.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.