Chocolate Company heeft grote ambities | RetailDetail

Chocolate Company heeft grote ambities

Chocolate Company heeft grote ambities

Chocoladeverkoper Chocolate Company wil de volgende jaren uitbreiden naar zeventig tot negentig vestigingen. Eerder zag het bedrijf nog ruimte voor ongeveer veertig winkels in binnen- en buitenland.

Singapore en Maleisië

Momenteel heeft de Chocolate Company zeven winkels in Nederland en twee in Duitsland, en volgens mede-eigenaar Alexander de Ronde Bresser zal het ook in die twee landen zijn dat de focus tijdens de expansie komt te liggen. Ook in Singapore en Maleisië moeten er acht tot vijftien vestigingen komen via een masterfranchiser. "Als dat eenmaal goed gaat, kan de groei heel snel gaan", zegt De Ronde Bresser aan RetailNews.

 

Chocolate Company hoopt zo voet aan de grond te krijgen op die groeimarkten, waar chocolade nog meer als luxeproduct wordt bekeken. Een overstap naar China wordt niet uitgesloten, maar De Ronde Bresser wil "liever groot zijn in Singapore, dan een kleine speler in China".

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.