Chocolate Company heeft grote ambities | RetailDetail

Chocolate Company heeft grote ambities

Chocolate Company heeft grote ambities

Chocoladeverkoper Chocolate Company wil de volgende jaren uitbreiden naar zeventig tot negentig vestigingen. Eerder zag het bedrijf nog ruimte voor ongeveer veertig winkels in binnen- en buitenland.

Singapore en Maleisië

Momenteel heeft de Chocolate Company zeven winkels in Nederland en twee in Duitsland, en volgens mede-eigenaar Alexander de Ronde Bresser zal het ook in die twee landen zijn dat de focus tijdens de expansie komt te liggen. Ook in Singapore en Maleisië moeten er acht tot vijftien vestigingen komen via een masterfranchiser. "Als dat eenmaal goed gaat, kan de groei heel snel gaan", zegt De Ronde Bresser aan RetailNews.

 

Chocolate Company hoopt zo voet aan de grond te krijgen op die groeimarkten, waar chocolade nog meer als luxeproduct wordt bekeken. Een overstap naar China wordt niet uitgesloten, maar De Ronde Bresser wil "liever groot zijn in Singapore, dan een kleine speler in China".

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.