Chocolaterie Guylian lanceert eigen webshop | RetailDetail

Chocolaterie Guylian lanceert eigen webshop

Chocolaterie Guylian lanceert eigen webshop

Chocolaterie Guylian, die vooral bekend is van zijn zeevruchtenpralines, heeft een eigen webshop gelanceerd. Guylian wil zo vooral een breder aanbod kunnen bieden.

Nieuwe producten lanceren

“De consument kent ons vooral van onze Zeevruchten met de hazelnootpraliné vulling”, stelt algemeen directeur Mieke Callebaut, “maar Guylian is veel meer dan dat. We hebben truffels, zeepaardjes in verschillende smaken, chocoladerepen, met chocolade omhuld fruit en prachtige assortimentsdozen voor Kerst en Eindejaar. Deze Guylian producten kent de klant echter nog te weinig.”

 

Guylian is momenteel al in meer dan honderd landen te vinden in de winkel en nu zullen klanten in 32 landen in Europa de producten ook online kunnen kopen. De webshop zal ook gebruikt worden om nieuwe producten te lanceren of om tijdelijke acties te voeren.

 

Klanten kunnen op de webshop ook meer informatie vinden over alle producten. “Elk product is voorzien van meerdere foto’s, een beschrijving en een heldere ingrediëntenlijst met aandacht voor allergenen. We willen dat de klant zo goed mogelijk geïnformeerd is over wat zij of hij koopt, al blijft het verrassingseffect van onze Guylian chocolades een belangrijk aspect van de totaalervaring”, stelt Callebaut.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.