Chocolaterie Guylian lanceert eigen webshop | RetailDetail

Chocolaterie Guylian lanceert eigen webshop

Chocolaterie Guylian lanceert eigen webshop

Chocolaterie Guylian, die vooral bekend is van zijn zeevruchtenpralines, heeft een eigen webshop gelanceerd. Guylian wil zo vooral een breder aanbod kunnen bieden.

Nieuwe producten lanceren

“De consument kent ons vooral van onze Zeevruchten met de hazelnootpraliné vulling”, stelt algemeen directeur Mieke Callebaut, “maar Guylian is veel meer dan dat. We hebben truffels, zeepaardjes in verschillende smaken, chocoladerepen, met chocolade omhuld fruit en prachtige assortimentsdozen voor Kerst en Eindejaar. Deze Guylian producten kent de klant echter nog te weinig.”

 

Guylian is momenteel al in meer dan honderd landen te vinden in de winkel en nu zullen klanten in 32 landen in Europa de producten ook online kunnen kopen. De webshop zal ook gebruikt worden om nieuwe producten te lanceren of om tijdelijke acties te voeren.

 

Klanten kunnen op de webshop ook meer informatie vinden over alle producten. “Elk product is voorzien van meerdere foto’s, een beschrijving en een heldere ingrediëntenlijst met aandacht voor allergenen. We willen dat de klant zo goed mogelijk geïnformeerd is over wat zij of hij koopt, al blijft het verrassingseffect van onze Guylian chocolades een belangrijk aspect van de totaalervaring”, stelt Callebaut.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.