Cijfers supermarkten Sligro stellen teleur

Cijfers supermarkten Sligro stellen teleur

De supermarkten van de Sligro Food Group hebben na tien kwartalen op rij met topcijfers nu een minder kwartaal achter de rug. De autonome omzet van de Emté-formule steeg in het derde kwartaal van 2011 autonoom met maar 1,4 procent. Dat is een aanzienlijke daling ten opzichte van de 6,4 procent die het bedrijf in het tweede kwartaal nog presenteerde.

Het bedrijf boekte dit jaar tot nu toe in totaal 602 miljoen euro omzet, 13 procent meer dan in dezelfde periode vorig jaar. Tegenover Distrifood geeft financieel directeur Huub van Rozendaal een toelichting op de cijfers. "Een combinatie van factoren zorgt ervoor dat we minder hard groeien dan we de laatste jaren gewend zijn. Overigens verwachten we dat de groei zich wel zal herstellen. Actiematig deden we het in de afgelopen periode minder dan vorig jaar. Kwartaal drie in 2010 was overigens heel sterk, wat de vergelijkingsbasis uitdagend maakte."

In tegenstelling tot de tegenvallende resultaten van de supermarkttak van Sligro doen de foodservicebedrijven het wel goed. De autonome en totale omzetgroei kwamen uit op 3,1 procent. "Ondanks het slechte weer in het derde kwartaal trok de omzetgroei aan ten opzichte van het eerste halfjaar in de foodservicetak. We zijn content met die cijfers", aldus Van Rozendaal.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Albert Heijn haalt kazen uit de rekken na dispuut

16/08/2017

Albert Heijn heeft een aantal kazen uit de winkelrekken gehaald na een dispuut met de leverancier. Daardoor zullen de merken Leerdammer, Boursin, La Vache qui rit en Port Salut alvast tijdelijk niet meer te vinden zijn in de winkels.

Carlsberg verhoogt omzet ondanks dalende volumes

16/08/2017

Bij de Deense bierbrouwer Carlsberg is in de eerste helft van het jaar de omzet met 2% gestegen naar 31,8 miljard kroon (4,3 miljard euro). Het slaagde daarin dankzij de betere verkoop van duurdere bieren, zoals Grimbergen.

Picnic bouwt nieuw distributiecentrum in Utrecht

15/08/2017

Websupermarkt Picnic start met de bouw van een nieuw distributiecentrum op industrieterrein lage Weide in Utrecht. Dat moet een aanzet geven naar verdere landelijke uitbreiding.

Verliezen bij HelloFresh blijven zich opstapelen

14/08/2017

In de eerste zes maanden van het jaar is maaltijdboxenverkoper HelloFresh er weer in geslaagd om de omzet sterk de hoogte in te drijven. De keerzijde van de medaille is dat ook het verlies weer sterk steeg.

Italiaanse gelato marktleider in Europa

11/08/2017

De Italiaanse keuken is vermaard over heel de wereld, waarbij nogal snel wordt gedacht aan pasta en pizza, maar ook op vlak van ijsjes hebben de Italianen een sterke reputatie. Dat blijkt ook uit de verkoopcijfers: de Italianen zijn Europees marktleider.

Personeel Antwerpse Albert Heijn ziek van onzekerheid

11/08/2017

De helft van de werknemers van de Albert Heijn aan de Groenplaats in Antwerpen is ziek of afwezig door de onzekerheid die er heerst rond de winkel. Die moet verkocht worden vanwege de fusie, maar dat lukt maar niet.

Back to top