Cijfers supermarkten Sligro stellen teleur

Cijfers supermarkten Sligro stellen teleur

De supermarkten van de Sligro Food Group hebben na tien kwartalen op rij met topcijfers nu een minder kwartaal achter de rug. De autonome omzet van de Emté-formule steeg in het derde kwartaal van 2011 autonoom met maar 1,4 procent. Dat is een aanzienlijke daling ten opzichte van de 6,4 procent die het bedrijf in het tweede kwartaal nog presenteerde.

Het bedrijf boekte dit jaar tot nu toe in totaal 602 miljoen euro omzet, 13 procent meer dan in dezelfde periode vorig jaar. Tegenover Distrifood geeft financieel directeur Huub van Rozendaal een toelichting op de cijfers. "Een combinatie van factoren zorgt ervoor dat we minder hard groeien dan we de laatste jaren gewend zijn. Overigens verwachten we dat de groei zich wel zal herstellen. Actiematig deden we het in de afgelopen periode minder dan vorig jaar. Kwartaal drie in 2010 was overigens heel sterk, wat de vergelijkingsbasis uitdagend maakte."

In tegenstelling tot de tegenvallende resultaten van de supermarkttak van Sligro doen de foodservicebedrijven het wel goed. De autonome en totale omzetgroei kwamen uit op 3,1 procent. "Ondanks het slechte weer in het derde kwartaal trok de omzetgroei aan ten opzichte van het eerste halfjaar in de foodservicetak. We zijn content met die cijfers", aldus Van Rozendaal.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Private-equitybedrijf KKR dicht bij overname margarines Unilever

15/12/2017

Unilever en het private-equitybedrijf KKR hebben een deal bereikt voor de overname van de margarinedivisie van Unilever. KKR zou ongeveer 6,8 miljard euro neertellen en de transactie moet midden volgend jaar afgerond zijn.

Ellis Gourmet Burger zoekt partner voor internationale expansie

15/12/2017

De Belgische hamburgerketen Ellis Gourmet Burger wil na België, Nederland en Frankrijk ook andere landen veroveren en is daarom op zoek naar een investeerder om die expansie te financieren. Mogelijk komt er een nieuwe meerderheidsaandeelhouder.

Heineken gaat Mort Subite internationaal uitrollen

15/12/2017

Heineken gaat het Belgische biermerk Mort Subite wereldwijd aan de man proberen te brengen. Dat deed het eerder ook al met Affligem en dat werd een groot succes. Mort Subite wordt beschikbaar in alle landen waar Heineken te vinden is.

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Analyse: Hoe Colruyt Group zich wapent voor een prijsoorlog

14/12/2017

Ondanks krimpende marges zal Colruyt niet afstappen van zijn laagsteprijsgarantie: om een eventuele prijsoorlog te financieren zoekt de retailer zijn heil in automatisering, productiviteitswinst en iets kleinere winkels.

Albert Heijn stopt met AH to go in Duitsland

14/12/2017

Albert Heijn heeft besloten om zijn Duitse gemakswinkels van AH to go te sluiten. Volgens het supermarktbedrijf heeft de keten er te weinig ruimte om te groeien. AH to go is al vijf jaar actief in Duitsland.

Back to top