Cijfers supermarkten Sligro stellen teleur | RetailDetail

Cijfers supermarkten Sligro stellen teleur

Cijfers supermarkten Sligro stellen teleur

De supermarkten van de Sligro Food Group hebben na tien kwartalen op rij met topcijfers nu een minder kwartaal achter de rug. De autonome omzet van de Emté-formule steeg in het derde kwartaal van 2011 autonoom met maar 1,4 procent. Dat is een aanzienlijke daling ten opzichte van de 6,4 procent die het bedrijf in het tweede kwartaal nog presenteerde.

Het bedrijf boekte dit jaar tot nu toe in totaal 602 miljoen euro omzet, 13 procent meer dan in dezelfde periode vorig jaar. Tegenover Distrifood geeft financieel directeur Huub van Rozendaal een toelichting op de cijfers. "Een combinatie van factoren zorgt ervoor dat we minder hard groeien dan we de laatste jaren gewend zijn. Overigens verwachten we dat de groei zich wel zal herstellen. Actiematig deden we het in de afgelopen periode minder dan vorig jaar. Kwartaal drie in 2010 was overigens heel sterk, wat de vergelijkingsbasis uitdagend maakte."

In tegenstelling tot de tegenvallende resultaten van de supermarkttak van Sligro doen de foodservicebedrijven het wel goed. De autonome en totale omzetgroei kwamen uit op 3,1 procent. "Ondanks het slechte weer in het derde kwartaal trok de omzetgroei aan ten opzichte van het eerste halfjaar in de foodservicetak. We zijn content met die cijfers", aldus Van Rozendaal.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.

Nieuw etiket Albert Heijn toont toegevoegde suikers

11/06/2018

Albert Heijn wil transparanter communiceren over de voedingswaarde van zijn huismerken: een nieuw etiket biedt meer informatie. Bovendien start de retailer een suikercampagne en haalt een miljard suikerklontjes uit zijn producten.  

Bavaria wordt Swinkels Family Brewers

11/06/2018

Brouwerijgroep Bavaria (bekend van bieren als Bavaria, Swinckels, Palm en Rodenbach) kiest voor "een nieuwe naam die beter past bij de grote verscheidenheid aan merken die ze produceert": de groep neemt de naam van de eigenaarsfamilie, Swinkels, aan.