Coca-Cola brengt Finley naar Nederland | RetailDetail

Coca-Cola brengt Finley naar Nederland

Coca-Cola brengt Finley naar Nederland

Coca-Cola gaat Finley nu ook in Nederland lanceren. De drank werd in het innovatielab in Brussel ontwikkeld en bestaat momenteel in zes smaken. Eerder werd de drank ook al in Frankrijk en België op de markt gebracht.

Ouder doelpubliek

“Nu is het tijd om Nederlanders te laten kennismaken met Finley. De frisdrank is speciaal ontwikkeld met het oog op de smaakvoorkeuren van volwassenen. In Nederland is 53% van de bevolking ouder dan 40 jaar. Ondanks de omvang van deze groep is het huidige aanbod van frisdranken nog beperkt voor deze doelgroep waarvan de smaakvoorkeur verandert”, vertelt merkmanager Marieke Liesting.

 

Het caloriearme Finley bestaat in de smaken bloedsinaasappel-pompelmoes, sinaasappel-veenbes, citroen-vlierbloesem en de mocktails Mojito, Spritz en Royal. Het drankje is te vinden in de supermarkt en bij een aantal bioscopen en tankstations.

 

Coca-Cola maakte onlangs nog bekend dat het bijna twee miljoen euro gaat investeren in het innovatielab in België, één van de belangrijkste onderzoekscentra van Coca-Cola in de wereld. Daar worden immers de meeste dranken van de groep ontwikkeld, met uitzondering van Coca-Cola en varianten. De dranken die er zijn ontwikkeld, worden ondertussen verkocht in meer dan 120 landen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.