Coca-Cola gaat meer sterkedrank verkopen

Coca-Cola gaat meer sterkedrank verkopen

Coca-Cola European Partners bouwt haar aanbod sterke merken verder uit, met drie nieuwe en opmerkelijke samenwerkingen in de sector van de 'premium' sterkedrank.  

Complementaire categorieën

Vanaf 1 januari 2017 zal CCEP de distributie, verkoop én de marketing verzorgen van de Buss Gin’s van het Belgische Buss Spirits en van de likeuren Disaronno Liqueur en Tia Maria van het Italiaanse Illva Saronno. Vanaf 1 april 2017 komen daar ook nog The Glenrothes Speyside Single Malt Scotch Whisky en N°3 London Dry Gin van het Britse Berry Bros & Rudd bij. 

 

Dat CCEP het aanbod uitbreidt met alcoholische dranken is niet nieuw: sinds april 2016 heeft het bedrijf al een nauwe samenwerking met de Edrington-groep voor de merken The Famous Grouse, Cutty Sark, The Macallan, Highland Park, Brugal rum en Snow Leopard Vodka op de Belgisch-Luxemburgse markt.

 

CCEP blijft in hoofdzaak verdeler en verkoper van niet-alcoholische dranken, maar gaat daarnaast actief op zoek naar complementaire categorieën met gelijkgezinde partners en kwaliteitsvolle producten, zo meldt het bedrijf in een communiqué. Het aanbieden van sterkedranken past perfect binnen deze strategie.