Coca-Cola gaat meer sterkedrank verkopen | RetailDetail

Coca-Cola gaat meer sterkedrank verkopen

Coca-Cola gaat meer sterkedrank verkopen

Coca-Cola European Partners bouwt haar aanbod sterke merken verder uit, met drie nieuwe en opmerkelijke samenwerkingen in de sector van de 'premium' sterkedrank.  

Complementaire categorieën

Vanaf 1 januari 2017 zal CCEP de distributie, verkoop én de marketing verzorgen van de Buss Gin’s van het Belgische Buss Spirits en van de likeuren Disaronno Liqueur en Tia Maria van het Italiaanse Illva Saronno. Vanaf 1 april 2017 komen daar ook nog The Glenrothes Speyside Single Malt Scotch Whisky en N°3 London Dry Gin van het Britse Berry Bros & Rudd bij. 

 

Dat CCEP het aanbod uitbreidt met alcoholische dranken is niet nieuw: sinds april 2016 heeft het bedrijf al een nauwe samenwerking met de Edrington-groep voor de merken The Famous Grouse, Cutty Sark, The Macallan, Highland Park, Brugal rum en Snow Leopard Vodka op de Belgisch-Luxemburgse markt.

 

CCEP blijft in hoofdzaak verdeler en verkoper van niet-alcoholische dranken, maar gaat daarnaast actief op zoek naar complementaire categorieën met gelijkgezinde partners en kwaliteitsvolle producten, zo meldt het bedrijf in een communiqué. Het aanbieden van sterkedranken past perfect binnen deze strategie. 

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.