Coca-Cola lanceert Fuze Tea in Nederland | RetailDetail

Coca-Cola lanceert Fuze Tea in Nederland

Coca-Cola lanceert Fuze Tea in Nederland

Coca-Cola Nederland heeft het nieuwe jaar ingezet met de lancering van Fuze Tea, een drankje dat thee en fruitsap combineert. Het moet de grootste lancering van een nieuwe drank worden sinds Coca-Cola Zero tien jaar geleden.

Twee unieke smaken

Fuze Tea komt in Nederland in zes smaken op de markt, waarvan er twee enkel in Nederland zullen te vinden zijn. Het drankje combineert thee-extracten, fruitsap en kruidenextracten, wat een caloriearme ijsthee oplevert. Voor het aankopen van de thee-extracten werkt het Amerikaanse bedrijf samen met duurzame plantages, die zich inzetten voor hun lokale gemeenschappen. De nieuwe drankjes moeten binnenkort te vinden zijn bij alle grote supermarktketens, tankstations en verschillende horecazaken.

 

IJsthee is na water het grootste groeisegment op de drankenmarkt, met een groei van 10% in 2017. Het speelt vooral in op de wens van de consument om minder gesuikerde frisdranken te nuttigen.

 

Fuze Tea werd in 2012 gelanceerd en is momenteel te vinden in meer dan veertig landen. Het is daarmee een van de snelst groeiende merken van Coca-Cola.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.