Cock’s Fresh wordt Chez Charles | RetailDetail

Cock’s Fresh wordt Chez Charles

Cock’s Fresh wordt Chez Charles

Het merk Cock’s Fresh, dat voornamelijk verse salades en charcuterie maakt, verandert zijn naam in Chez Charles. De naam moet een eerbetoon zijn aan de oprichter en bedenker van de recepten, Charles De Cock.

 

Geleidelijke overgang

Cock’s Vleeswaren werd in 1935 opgericht en momenteel worden heel wat producten nog altijd gemaakt aan de hand van de originele recepten. “Bij Cock’s Vleeswaren zijn we er zelfs zo trots op dat we hebben besloten om onze roots te benadrukken door een nieuwe merknaam te lanceren”, schrijft het bedrijf in een persbericht.

 

De rebranding naar de nieuwe naam zal geleidelijk gebeuren en moet tegen eind december van dit jaar afgerond zijn. Zo heeft ook de consument de tijd om te wennen aan de nieuwe merknaam. De nieuwe naam zal ook gebruikt worden in het buitenland en als uithangbord voor de Chez Charles-conceptwinkels.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.