Coffee Fellows begint verdere uitrol | RetailDetail

Coffee Fellows wil nu ook België veroveren

Coffee Fellows wil nu ook België veroveren

De Duitse koffieformule Coffee Fellows heeft zijn derde Nederlandse vestiging geopend in het station van Breda, maar kijkt meteen verder: op 11 maart opent de keten uit München haar eerste Belgische locatie in Brussel.

 

Ook naar Amsterdam en Den Haag

De franchiseformule heeft bovendien al concrete plannen voor een verdere uitrol in Nederland en België. In mei volgt de opening in Amsterdam en in september start de formule in Den Haag. Eerder al kwamen er vestigingen in het Centraal Station van Eindhoven en het centrum van Utrecht.

 

Coffee Fellows is een Duitse franchiseformule die koffievarianten, gebak en bagels brengt. Het concept startte in 1999 in München en was destijds in Duitsland een volledig nieuwe coffeeshop naar Amerikaans voorbeeld. De formule groeide snel en is met momenteel zo'n 155 vestigingen een van de grootste koffieketens in Duitsland. De keten heeft verder drie locaties in Oostenrijk, een in Zwitserland en twee in Luxemburg.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.