Colruyt gaat biogroenteteler De Lochting ondersteunen | RetailDetail

Colruyt gaat biogroenteteler De Lochting ondersteunen

Colruyt gaat biogroenteteler De Lochting ondersteunen

Colruyt heeft besloten om een aantal groenten van biogroenteteler De Lochting uit Roeselare af te nemen, nog voor ze officieel het biolabel mogen dragen. Dat kan pas nadat de teler minstens twee jaar op biologische wijze groenten teelt.

Gegarandeerde afname

De groenten zullen bij Colruyt en Okay te vinden zijn onder de merknaam Boni Selection Bio, met de melding dat het om ‘groenten in omschakeling’ gaat en dus niet om gecertificeerde biogroenten. Dat systeem wordt ook al gebruikt bij Bio-Planet om gaten in het assortiment aan te vullen wanneer er niet voldoende producten met biolabel op de markt zijn.

 

Met deze stap wil Colruyt De Lochting met een gegarandeerde afname steunen tijdens een financieel moeilijke omschakelingsperiode: de teler moet immers wel de investeringen doen voor bioteelt, maar kan daar voorlopig nog niet de financiële vruchten van plukken.

 

“Via dit partnership willen we de verduurzaming van de landbouw een duwtje in de rug geven. Het is ook mooi meegenomen dat we zo een organisatie steunen met een sociale missie, die mensen zinvol werk verschaft. Deze samenwerking past perfect in onze bedrijfsmissie om duurzame meerwaarde te creëren, op economisch, ecologisch én sociaal vlak,” aldus Rony Neufkens, afdelingschef aankoop groenten en fruit van Colruyt Group.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.