Colruyt Group gaat pas afgestudeerden opleiden | RetailDetail

Colruyt Group gaat pas afgestudeerden opleiden

Colruyt Group gaat pas afgestudeerden opleiden

De Colruyt Group gaat een opleidingsprogramma rond leidinggeven, zelfkennis en retail opstarten. Colruyt Group mikt met Start2Re-Tale op recent afgestudeerden die hun carrière op het juiste spoor willen brengen.

Praktijkgericht

“De opleiding is bedoeld voor pas afgestudeerden met leidinggevend potentieel, maar zonder relevante studieachtergrond of kennis van retail”, verduidelijkt Jan Van Holsbeke, divisiemanager bij OKay en de drijvende kracht achter dit opleidingsprogramma. “Je komt te weten of leidinggeven in je bloed zit en maakt kennis met ons vak: de retailsector.”

 

Daarbij wordt niet gekozen voor een traditionele opleiding, maar wel voor praktijkgerichte oplossingen, zoals excursies, lezingen en zelfs het opstarten van een eigen pop-upwinkel. “Start2Re-Tale is zo opgebouwd dat geen enkele dag hetzelfde is. Elke week verdiepen we ons in een nieuw thema en zo ontdek je nieuwe kanten van jezelf, het leidinggeven en de retailwereld. En dat doe je zeker niet in je eentje; je wordt begeleid door vakmensen en krijgt continu feedback”, aldus Van Holsbeke.

 

Colruyt Group wil zo zijn visie op leidinggeven delen, maar het hoopt natuurlijk ook om zelf potentiële kandidaten op te sporen, die binnen het bedrijf aan de slag kunnen. De eerste opleidingen gaan in maart van dit jaar van start.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Multinationals gebuisd voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.