Colruyt Group gaat pas afgestudeerden opleiden | RetailDetail

Colruyt Group gaat pas afgestudeerden opleiden

Colruyt Group gaat pas afgestudeerden opleiden

De Colruyt Group gaat een opleidingsprogramma rond leidinggeven, zelfkennis en retail opstarten. Colruyt Group mikt met Start2Re-Tale op recent afgestudeerden die hun carrière op het juiste spoor willen brengen.

Praktijkgericht

“De opleiding is bedoeld voor pas afgestudeerden met leidinggevend potentieel, maar zonder relevante studieachtergrond of kennis van retail”, verduidelijkt Jan Van Holsbeke, divisiemanager bij OKay en de drijvende kracht achter dit opleidingsprogramma. “Je komt te weten of leidinggeven in je bloed zit en maakt kennis met ons vak: de retailsector.”

 

Daarbij wordt niet gekozen voor een traditionele opleiding, maar wel voor praktijkgerichte oplossingen, zoals excursies, lezingen en zelfs het opstarten van een eigen pop-upwinkel. “Start2Re-Tale is zo opgebouwd dat geen enkele dag hetzelfde is. Elke week verdiepen we ons in een nieuw thema en zo ontdek je nieuwe kanten van jezelf, het leidinggeven en de retailwereld. En dat doe je zeker niet in je eentje; je wordt begeleid door vakmensen en krijgt continu feedback”, aldus Van Holsbeke.

 

Colruyt Group wil zo zijn visie op leidinggeven delen, maar het hoopt natuurlijk ook om zelf potentiële kandidaten op te sporen, die binnen het bedrijf aan de slag kunnen. De eerste opleidingen gaan in maart van dit jaar van start.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.