Colruyt Group lanceert grootschalige actie tegen zwerfvuil

Colruyt Group lanceert grootschalige actie tegen zwerfvuil

Colruyt Group lanceert grootschalige actie tegen zwerfvuil

Met aangepaste vuilnisinfrastructuur en een nationale sensibiliseringscampagne zet Colruyt Group groots in op de strijd voor minder zwerfvuil. Op 220 winkelparkings komen peukenpalen en afvaleilanden, goed voor een investering van 700.000 euro.

 

Peukenpalen en afvaleilanden

Vorig jaar installeerde Colruyt Group al peukenpalen en ‘afvaleilanden’, met vuilnisbakken voor restafval en pmd, op elf van zijn Colruyt-winkelparkings en bij enkele distributiecentra. Dat succesvolle experiment breidt de retailgroep nu uit naar 220 van zijn Colruyt-parkings: hier komen 600 nieuwe vuilnisbakken, 600 peukenpalen en 30 hangende vuilnisbakjes, goed voor een investering van zo’n 700.000 euro.

 

Ook een nationale sensibiliseringscampagne zit in de pijplijn. “Iedereen vindt het logisch om thuis alles netjes weg te gooien, maar buitenshuis is dat nog niet het geval,” meent Vic De Meester, milieucoördinator bij Colruyt Group: “Daarom zetten we ook in op een gedragsverandering op lange termijn.” Advertenties, affiches in de winkels en posters in bushokjes nabij Colruyt-winkels moeten zwerfvuil in het openbaar een halt toeroepen. 

 

Verder plaatst Colruyt Group aanduidingen op verpakkingen van zijn huismerk die zwerfvuilgevoelig zijn: zes soorten frisdrank en chips van het ‘Everyday’-merk, samen zo’n 4,4 miljoen producten, krijgen labels die tot beter sorteren moeten aansporen. Een ludieke ‘Trash Can Trick Shot’-challenge, waarbij mensen uitgenodigd worden om hun afval op originele wijze in de vuilnisbak te gooien, vervolledigt de actie die de retailketen lanceert in het kader zijn vijfjarenplan “Samen voor minder Zwerfvuil”. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.