Colruyt Group lanceert grootschalige actie tegen zwerfvuil

Colruyt Group lanceert grootschalige actie tegen zwerfvuil

Colruyt Group lanceert grootschalige actie tegen zwerfvuil

Met aangepaste vuilnisinfrastructuur en een nationale sensibiliseringscampagne zet Colruyt Group groots in op de strijd voor minder zwerfvuil. Op 220 winkelparkings komen peukenpalen en afvaleilanden, goed voor een investering van 700.000 euro.

 

Peukenpalen en afvaleilanden

Vorig jaar installeerde Colruyt Group al peukenpalen en ‘afvaleilanden’, met vuilnisbakken voor restafval en pmd, op elf van zijn Colruyt-winkelparkings en bij enkele distributiecentra. Dat succesvolle experiment breidt de retailgroep nu uit naar 220 van zijn Colruyt-parkings: hier komen 600 nieuwe vuilnisbakken, 600 peukenpalen en 30 hangende vuilnisbakjes, goed voor een investering van zo’n 700.000 euro.

 

Ook een nationale sensibiliseringscampagne zit in de pijplijn. “Iedereen vindt het logisch om thuis alles netjes weg te gooien, maar buitenshuis is dat nog niet het geval,” meent Vic De Meester, milieucoördinator bij Colruyt Group: “Daarom zetten we ook in op een gedragsverandering op lange termijn.” Advertenties, affiches in de winkels en posters in bushokjes nabij Colruyt-winkels moeten zwerfvuil in het openbaar een halt toeroepen. 

 

Verder plaatst Colruyt Group aanduidingen op verpakkingen van zijn huismerk die zwerfvuilgevoelig zijn: zes soorten frisdrank en chips van het ‘Everyday’-merk, samen zo’n 4,4 miljoen producten, krijgen labels die tot beter sorteren moeten aansporen. Een ludieke ‘Trash Can Trick Shot’-challenge, waarbij mensen uitgenodigd worden om hun afval op originele wijze in de vuilnisbak te gooien, vervolledigt de actie die de retailketen lanceert in het kader zijn vijfjarenplan “Samen voor minder Zwerfvuil”. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.