Colruyt Group opent nieuwe Academy in Hasselt

Colruyt Group opent nieuwe Academy in Hasselt

Colruyt Group opent nieuwe Academy in Hasselt

De Colruyt Group heeft dit weekend een nieuwe Academy geopend in Hasselt, ondertussen al de achtste locatie voor het concept. In zo'n Colruyt Acadamy biedt de groep meer dan duizend workshops aan.

1.000 workshops

De Academy bevat twee volledig uitgeruste keukens en twee grote multifunctionele zalen, waar verschillende workshops zullen gegeven worden. De Colruyt Group Academy is in het najaar van 2012 gestart en biedt momenteel meer dan 1.000 workshops in 111 thema’s, onderverdeeld in zes categorieën: Eten & drinken, Huis & tuin, Welzijn & ontspanning, Maatschappij, Kids & co en Baby's.

 

De nieuwe locatie bevindt zich boven de Bio-Planet in Hasselt, de andere academies zijn te vinden in Bergen, Grimbergen, Halle, Heulenberg, Leuven, Luik en Namen. Tegen 2019 wil Colruyt nog eens vijf Academy's openen in Antwerpen, Brugge, Kortrijk, Melle en Ukkel. Vorig jaar namen ongeveer 20.000 mensen deel aan workshops. Daarnaast volgden nog eens 14.500 medewerkers van de Colruyt Group een interne opleiding of vorming.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.