Colruyt Group pompt 10 miljoen euro in Cru | RetailDetail

Colruyt Group pompt 10 miljoen euro in Cru

Colruyt Group pompt 10 miljoen euro in Cru

Distributeur Colruyt Group investeert tien miljoen euro in zijn jongste winkelconcept Cru. Daarmee worden de opstartverliezen van zowat vier miljoen euro weggewerkt en krijgt de luxeverswinkel meteen extra zuurstof.

Startkapitaal (bijna) opgebruikt

De Colruyt-dochtervennootschap Puur, die de Cru-winkels gaat overkoepelen, sloot zijn boekjaar op 31 maart 2016 af met een verlies van 2,1 miljoen euro. Voor het vorige en eerste boekjaar bedroeg dat verlies 1,82 miljoen euro: samen een kleine vier miljoen verlies dus, zo meldt de website De Rijkste Belgen. Daardoor was het startkapitaal van vijf miljoen euro zo goed als opgebruikt. Met die extra tien miljoen beschikt Puur weer over elf miljoen euro aan kapitaal om te groeien. De voedingsgroep uit Halle ziet op termijn ruimte voor vijftien tot twintig luxeversmarkten.

 

Colruyt opende anderhalf jaar geleden de eerste Cru in Overijse. Binnenkort gaat een tweede vestiging open op de Kouter in Gent en deze zomer is het dan de beurt aan nummer drie in Project Kanaal in Wijnegem, het project van kunsthandelaar Axel Vervoordt in de oude mouterij langs het Albertkanaal.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie.