Colruyt Group recycleert 82 procent van bedrijfsafval

Colruyt Group recycleert 82 procent van bedrijfsafval

Colruyt Group recycleert 82 procent van bedrijfsafval
http://www.shutterstock.com/pic-171671516/

De Colruyt Group is er in de eerste zes maanden van het jaar in geslaagd om 82,1 procent van al het bedrijfsafval te sorteren en te recycleren. Het doet zo twee procent beter dan een jaar geleden en overstijgt ook al het doel dat voor 2017 werd gesteld.

 

Sterke informatiecampagne

De stijging is te danken aan de inspanningen die in de winkels worden geleverd. Zo hebben alle vestigingen zich in het voorjaar ingespannen om het vergistbare afval en het broodafval nog beter te sorteren. Daardoor werd er meer dan 700 ton minder restafval teruggestuurd.

 

“We hebben daarvoor een sterke informatiecampagne gevoerd, en het is fantastisch hoe de winkelmedewerkers daarmee aan de slag zijn gegaan. Nu komt het erop aan om vol te houden, we zorgen alvast voor nog meer handige sorteertips”, zegt Francoise Decoster van de milieudienst van Colruyt Group.

 

Minder voedselverspilling

Ook de voedselverspilling is sterk teruggeschroefd, omdat sinds dit voorjaar 14 winkels al hun onverkoopbare voedingswaren aan lokale organisaties schenken. “Dat betekent dat er minder voedseloverschotten teruggaan naar onze distributiecentra en vergist worden. Op zich is vergisten nuttig, omdat er groene stroom mee gemaakt wordt. Maar nog mooier is voedseloverschotten nuttig in te zetten voor menselijke consumptie.”

 

Tot slot wordt al het restafval nog eens grondig gesorteerd in de retourcentra van de Colruyt Group, zodat zeker alle recycleerbare materialen op de juiste plek belanden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.