Colruyt Groep lanceert digitaal platform om klant te helpen bij voedingskeuzes | RetailDetail

Colruyt lanceert digitaal platform voor voedingskeuzehulp

Colruyt lanceert digitaal platform voor voedingskeuzehulp

De Colruyt Group lanceert vandaag het nieuwe digitale platform ‘Productzoeker’ met alle mogelijke informatie over de voedingsproducten van de huismerken binnen de groep. Zo moeten klanten eenvoudiger de juiste dieetkeuzes kunnen maken.

Transparante en betrouwbare info

“We leven in complexe tijden met een overaanbod aan informatie, wat vaak voor onzekerheid en verwarring zorgt. Tegelijkertijd zijn er steeds meer mensen die bewust willen of moeten eten, uit noodzaak, voor hun eigen welzijn of voor een betere wereld. Daarom willen we de consument via dit platform vlotter toegang geven tot transparante en betrouwbare productinformatie”, zegt COO Frans Colruyt.

 

Zijn Colruyt Group kiest er bewust voor enkel op de huismerken te focussen, omdat het zo zeker is dat alle informatie klopt. “Met onze huismerken gaan we verder qua informatieverstrekking dan wat momenteel wettelijk verplicht is”, aldus de topman.

 

Allergenen

Vooral voor mensen met voedselallergieën moet ‘Productzoeker’ het leven eenvoudiger maken. Zo kan er op de website gefilterd worden op de veertien wettelijke allergenen. In de toekomst zal er ook meer aandacht gaan naar consumenten die vegetarisch of veganistisch eten: “We maken het zeer gemakkelijk om precies die keuzes te maken die passen in een individueel voedingspatroon. Met een dergelijke verhoogde service naar de consument willen we als retailer zo onze maatschappelijke rol verder invullen.”

 

Ook over de afkomst en de duurzaamheid van de producten kan op de website alle nodige informatie gevonden worden. Gebruikers kunnen zich ook aanmelden om deel te nemen aan smaaktesten, om zo feedback te geven over de samenstelling van nieuwe of aangepaste producten.

 

Colruyt Group ziet ‘Productzoeker’ als de perfecte aanvulling op de bestaande apps MyColruyt App en SmartWithFood. “Waar MyColruyt eerder een ‘shopping buddy’ is, focust SmartWithFood zich op de product-info ‘on-the-spot’. Productzoeker is dan eerder de nog grotere, algemene database die klanten kunnen raadplegen, voordat ze bijvoorbeeld aan hun boodschappen willen beginnen. Zo vullen de drie digitale tools elkaar perfect aan”, aldus Frans Colruyt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.