Colruyt lanceert maaltijdbox | RetailDetail

Colruyt lanceert maaltijdbox

Colruyt lanceert maaltijdbox
Colruyt

Colruyt brengt een maaltijdbox voor gezinnen met kinderen op de markt, met alle nodige ingrediënten voor drie maaltijden. Een box met drie porties kost 52 euro, een met vier porties 59 euro. De keten maakt geen gebruik van een abonnementsformule.

Kindvriendelijk en eenvoudig

De nieuwe maaltijdbox bestaat er in twee formaten: de ene box bevat drie porties (2 volwassenen + 1 à 2 kinderen) en de andere vier porties (2 volwassenen + 2 à 3 kinderen). “Alle recepten zijn kindvriendelijk, eenvoudig en klaar binnen maximaal dertig minuten. We testen ze zelf uitgebreid in een gezinssituatie, zo zijn we zeker dat ze bij kinderen in de smaak vallen. Denk maar aan kip-kerrie, visbrochettes of een groentepizza”, zegt Hélène Thonnart van het kookteam.

 

De recepten worden elke maandag aangepast en zijn een week op voorhand te raadplegen op de website collectandgo.be. Klanten die een maaltijdbox bestellen moeten ook niet wachten tot die op een bepaalde dag wordt geleverd. De box kan immers een dag later al worden opgehaald bij een van de dertien deelnemende afhaalpunten van Collect&Go. Colruyt heeft zo naar eigen zeggen de enige box die een dag later al kan worden afgehaald. 

 

Ook bij de maaltijdbox belooft Colruyt de laagste prijs. “We hebben alle concurrenten uitgebreid geanalyseerd en dit is de laagste prijs van het moment. Komt er een goedkopere maaltijdbox van vergelijkbare kwaliteit op de markt, dan passen wij onze prijs aan.”, zegt marketingdirecteur Guy Elewaut. De maaltijdbox is vanaf 25 oktober verkrijgbaar.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.