Colruyt lanceert sociale shoppingapp Apporto voor grote publiek | RetailDetail

Colruyt lanceert socialeshoppingapp Apporto voor grote publiek

Colruyt lanceert socialeshoppingapp Apporto voor grote publiek
Colruyt

Colruyt heeft het platform Apporto voor het grote publiek gelanceerd. Gebruikers kunnen er hun boodschappenlijstje achterlaten, waarna iemand anders in hun plaats naar de winkel gaat en de boodschappen doet.

 

Peer-to-peer

“Apporto is een echt peer-to-peer platform. Het brengt mensen met elkaar in contact en biedt hen alle ondersteunende functionaliteiten om zichzelf binnen een community en in alle vertrouwen te gaan organiseren. Met de app kan je bijvoorbeeld eenvoudig boodschappenlijstjes doorgeven en samenvoegen maar ook andere gebruikers evalueren aan de hand van een ‘rating’ systeem,” geeft COO Frans Colruyt aan.

 

Voor Appporto, dat werkt met alle ketens van Colruyt Group, werkt Colruyt dus niet samen met professionele shoppers, maar rekent het op een community, waar gebruikers elkaar willen bijstaan. Er wordt ook volledig onafhankelijk afgesproken hoeveel de gebruiker moet betalen aan iemand die in zijn plaats gaat winkelen. Colruyt hanteert momenteel geen vaste tarieven.

 

Om mensen die digitaal minder onderlegd zijn niet uit te sluiten, komt Colruyt ook op de proppen met de Samana Boodschappenlijn, waar vrijwilligers klaar staan om de boodschappenlijstjes op te nemen. Samana is de nieuwe naam van Ziekenzorg CM en er lopen ook gesprekken met andere organisaties om de dienst verder uit te breiden. In een tijd waarin vereenzaming toeneemt en mensen meer op zichzelf terug lijken te plooien, willen wij als retailer juist zorgen voor meer verbinding. Apporto legt eenvoudig de link tussen klanten en al wie niet zo gauw in de winkel geraakt, om welke reden dan ook”, aldus Frans Colruyt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Multinationals gebuisd voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.