Colruyt lanceert sociale shoppingapp Apporto voor grote publiek | RetailDetail

Colruyt lanceert socialeshoppingapp Apporto voor grote publiek

Colruyt lanceert socialeshoppingapp Apporto voor grote publiek
Colruyt

Colruyt heeft het platform Apporto voor het grote publiek gelanceerd. Gebruikers kunnen er hun boodschappenlijstje achterlaten, waarna iemand anders in hun plaats naar de winkel gaat en de boodschappen doet.

 

Peer-to-peer

“Apporto is een echt peer-to-peer platform. Het brengt mensen met elkaar in contact en biedt hen alle ondersteunende functionaliteiten om zichzelf binnen een community en in alle vertrouwen te gaan organiseren. Met de app kan je bijvoorbeeld eenvoudig boodschappenlijstjes doorgeven en samenvoegen maar ook andere gebruikers evalueren aan de hand van een ‘rating’ systeem,” geeft COO Frans Colruyt aan.

 

Voor Appporto, dat werkt met alle ketens van Colruyt Group, werkt Colruyt dus niet samen met professionele shoppers, maar rekent het op een community, waar gebruikers elkaar willen bijstaan. Er wordt ook volledig onafhankelijk afgesproken hoeveel de gebruiker moet betalen aan iemand die in zijn plaats gaat winkelen. Colruyt hanteert momenteel geen vaste tarieven.

 

Om mensen die digitaal minder onderlegd zijn niet uit te sluiten, komt Colruyt ook op de proppen met de Samana Boodschappenlijn, waar vrijwilligers klaar staan om de boodschappenlijstjes op te nemen. Samana is de nieuwe naam van Ziekenzorg CM en er lopen ook gesprekken met andere organisaties om de dienst verder uit te breiden. In een tijd waarin vereenzaming toeneemt en mensen meer op zichzelf terug lijken te plooien, willen wij als retailer juist zorgen voor meer verbinding. Apporto legt eenvoudig de link tussen klanten en al wie niet zo gauw in de winkel geraakt, om welke reden dan ook”, aldus Frans Colruyt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.

AB InBev in tandem met Turkse Efes op Russische markt

12/07/2018

Om het tanende succes op de Russische markt te counteren, heeft AB InBev zijn actitviteiten in het land van Vladimir Poetin ondergebracht in een joint venture met het Turkse Anadolu Efes.

Ondernemers akkoord met einde Emté

11/07/2018

De ondernemers van Emté hebben de overgang van hun keten naar Coop en Jumbo na een stemming goedgekeurd. Waarschijnlijk zullen alle partners de overeenkomst spoedig ondertekenen.

Jumbo Groep Holding stelt nieuwe directieleden aan

11/07/2018

Jumbo Groep Holding, het bedrijf achter supermarktketen Jumbo, maakte vandaag een aantal wissels bekend in de eigen directie. Jumbo België krijgt Peter Isaac als algemeen directeur, La Place neemt afscheid van Bart van den Nieuwenhof.

Pepsico dankt stijgende omzet aan snacks

10/07/2018

Dranken- en snackreus Pepsico boekte in het tweede kwartaal van dit jaar een lichte omzetstijging van 2,4%. Dat was echter niet te merken aan de nettowinst, die 14% lager uitviel als gevolg van de globale belastinglast.