Colruyt nog steeds de goedkoopste, maar verschil wordt kleiner | RetailDetail

Colruyt nog steeds de goedkoopste, maar verschil wordt kleiner

Colruyt nog steeds de goedkoopste, maar verschil wordt kleiner

Uit onderzoek van Test-Aankoop blijkt dat Colruyt nog steeds de goedkoopste supermarkt in België is. Het verschil met Albert Heijn wordt wel kleiner, Delhaize-zusje Red Market vervolledigt het podium.

Goedkoopste huismerken bij Leader Price

In het klassement van merkproducten moet Colruyt wel Red Market naast zich dulden. Albert Heijn komt zo op een derde plaats terecht: bij de Nederlandse supermarktketen zijn de merkproducten 2% duurder.

 

Bij de witte producten heeft Colruyt wel op zijn eentje de leiding. Op de tweede plaats komt Leader Price, terwijl de witte producten bij Albert Heijn 4% duurder zijn dan Colruyt. Op vlak van huismerken is Leader Price dan weer het goedkoopste: bij Colruyt zijn de huismerken 6% duurder, bij Albert Heijn is dat 7%.

 

Over de drie categorieën heen is Colruyt de goedkoopste. Albert Heijn strandt net als vorig jaar op de tweede plaats en is 2% duurder dan Colruyt, Red Market is 4% duurder en komt zo op de derde plaats. De duurste supermarkten zijn Intermarché, Match en Smatch: daar liggen de prijzen 14 tot 15% hoger dan bij Colruyt. Voor het onderzoek bezocht Test-Aankoop 710 supermarkten van twintig verschillende ketens en het vergeleek in totaal 118.000 prijzen.

 

Meest tevreden over Bio-Planet

Het magazine had nog meer goed nieuws voor Colruyt, want ook de tevredenheidsprijs ging naar een keten uit de Halse groep. In de allereerste tevredenheidsenquête van Test-Aankoop kwam Bio-Planet naar voor als de grote winnaar. Op de laatste plaats vinden we daar Carrefour Express.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.