Colruyt nog steeds de goedkoopste, maar verschil wordt kleiner | RetailDetail

Colruyt nog steeds de goedkoopste, maar verschil wordt kleiner

Colruyt nog steeds de goedkoopste, maar verschil wordt kleiner

Uit onderzoek van Test-Aankoop blijkt dat Colruyt nog steeds de goedkoopste supermarkt in België is. Het verschil met Albert Heijn wordt wel kleiner, Delhaize-zusje Red Market vervolledigt het podium.

Goedkoopste huismerken bij Leader Price

In het klassement van merkproducten moet Colruyt wel Red Market naast zich dulden. Albert Heijn komt zo op een derde plaats terecht: bij de Nederlandse supermarktketen zijn de merkproducten 2% duurder.

 

Bij de witte producten heeft Colruyt wel op zijn eentje de leiding. Op de tweede plaats komt Leader Price, terwijl de witte producten bij Albert Heijn 4% duurder zijn dan Colruyt. Op vlak van huismerken is Leader Price dan weer het goedkoopste: bij Colruyt zijn de huismerken 6% duurder, bij Albert Heijn is dat 7%.

 

Over de drie categorieën heen is Colruyt de goedkoopste. Albert Heijn strandt net als vorig jaar op de tweede plaats en is 2% duurder dan Colruyt, Red Market is 4% duurder en komt zo op de derde plaats. De duurste supermarkten zijn Intermarché, Match en Smatch: daar liggen de prijzen 14 tot 15% hoger dan bij Colruyt. Voor het onderzoek bezocht Test-Aankoop 710 supermarkten van twintig verschillende ketens en het vergeleek in totaal 118.000 prijzen.

 

Meest tevreden over Bio-Planet

Het magazine had nog meer goed nieuws voor Colruyt, want ook de tevredenheidsprijs ging naar een keten uit de Halse groep. In de allereerste tevredenheidsenquête van Test-Aankoop kwam Bio-Planet naar voor als de grote winnaar. Op de laatste plaats vinden we daar Carrefour Express.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.