Colruyt rolt project budgetvriendelijke recepten uit | RetailDetail

Colruyt rolt project budgetvriendelijke recepten uit

Colruyt rolt project budgetvriendelijke recepten uit

Het project 'Aan tafel in 1-2-3 euro', het partnership tussen Colruyt en de stad en het OCMW van Kortrijk, wordt positief geëvalueerd en verder uitgerold in België. Een receptenboekje helpt kwetsbare gezinnen om lekker en evenwichtig te koken.

Makkelijk en kindvriendelijk

Colruyt ging twee jaar geleden een partnership aan met de stad en het OCMW van Kortrijk om ouders die kampen met budgettaire problemen, te helpen om lekker en evenwichtig te koken voor hun gezin. Gedurende zes maanden werd het concept in Kortrijk getest bij 144 gezinnen, die om de 2 weken het receptenboekje ‘Aan tafel in 1-2-3 euro’ van Colruyt in de bus kregen.

 

Dat boekje bevat zes gemakkelijke en kindvriendelijke recepten met telkens drie ruime porties, die gegarandeerd niet meer dan 1, 2 of 3 euro per portie kosten. De klant weet vooraf wat hij zal betalen aan de kassa, want in de prijs zijn de volledige verpakkingen inbegrepen, ook al wordt er in het recept een kleinere hoeveelheid gebruikt. Elk recept bevat bovendien tips om restjes van de maaltijd te verwerken.

 

Feedback van de gebruikers bleek uiterst positief en daarom heeft Colruyt nu beslist om het project breder uit te rollen in België. De retailer streeft in elke regio naar een langetermijnsamenwerking met de gemeenten en sociale organisaties. Beide partijen zullen een charter ondertekenen waarbij wederzijdse engagementen worden afgesproken. Colruyt zal het project ook aan de collega-retailers voorstellen bij Comeos, de sectorfederatie van de handel.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.