Colruyt rolt project budgetvriendelijke recepten uit | RetailDetail

Colruyt rolt project budgetvriendelijke recepten uit

Colruyt rolt project budgetvriendelijke recepten uit

Het project 'Aan tafel in 1-2-3 euro', het partnership tussen Colruyt en de stad en het OCMW van Kortrijk, wordt positief geëvalueerd en verder uitgerold in België. Een receptenboekje helpt kwetsbare gezinnen om lekker en evenwichtig te koken.

Makkelijk en kindvriendelijk

Colruyt ging twee jaar geleden een partnership aan met de stad en het OCMW van Kortrijk om ouders die kampen met budgettaire problemen, te helpen om lekker en evenwichtig te koken voor hun gezin. Gedurende zes maanden werd het concept in Kortrijk getest bij 144 gezinnen, die om de 2 weken het receptenboekje ‘Aan tafel in 1-2-3 euro’ van Colruyt in de bus kregen.

 

Dat boekje bevat zes gemakkelijke en kindvriendelijke recepten met telkens drie ruime porties, die gegarandeerd niet meer dan 1, 2 of 3 euro per portie kosten. De klant weet vooraf wat hij zal betalen aan de kassa, want in de prijs zijn de volledige verpakkingen inbegrepen, ook al wordt er in het recept een kleinere hoeveelheid gebruikt. Elk recept bevat bovendien tips om restjes van de maaltijd te verwerken.

 

Feedback van de gebruikers bleek uiterst positief en daarom heeft Colruyt nu beslist om het project breder uit te rollen in België. De retailer streeft in elke regio naar een langetermijnsamenwerking met de gemeenten en sociale organisaties. Beide partijen zullen een charter ondertekenen waarbij wederzijdse engagementen worden afgesproken. Colruyt zal het project ook aan de collega-retailers voorstellen bij Comeos, de sectorfederatie van de handel.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.