Colruyt start samenwerking met OCMW van Kortrijk | RetailDetail

Colruyt start samenwerking met OCMW van Kortrijk

Colruyt start samenwerking met OCMW van Kortrijk

Colruyt is een samenwerking aangegaan met het OCMW van Kortrijk waarbij ze ouders willen helpen om gezond en evenwichtig te koken voor hun gezin. Ze krijgen daarvoor een receptenboekje met budgetvriendelijke recepten in.

 

Testgroep

“De stad en het OCMW kennen de noden van kwetsbare gezinnen en ze hebben de expertise om hen te begeleiden. En wij hebben de logistieke kennis, de expertise en het assortiment om lekker en evenwichtig te koken en een uitgebreid winkelnetwerk. Daarmee kunnen we samen streven naar een structurele, duurzame en economisch haalbare oplossing om evenwichtig eten mogelijk te maken voor iedereen”, zegt Jean-Pierre Roelands, directeur Winkelconcepten bij Colruyt.

 

Het project ‘Lekker eten voor iedereen’ wordt van maart tot augustus getest bij een groep gezinnen met thuiswonende kinderen. Zij krijgen om de twee weken een boekje met recepten in voor drie porties, waarbij één portie voor 1, 2 of 3 euro op tafel kan gezet worden. In het boekje staan ook tips rond het verwerken van de restjes, zodat er minder sprake van verspilling is.

 

Als het project in Kortrijk positief wordt onthaald, kan het in de toekomst nog verder worden uitgebreid naar de rest van België.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.