Colruyt start samenwerking met OCMW van Kortrijk | RetailDetail

Colruyt start samenwerking met OCMW van Kortrijk

Colruyt start samenwerking met OCMW van Kortrijk

Colruyt is een samenwerking aangegaan met het OCMW van Kortrijk waarbij ze ouders willen helpen om gezond en evenwichtig te koken voor hun gezin. Ze krijgen daarvoor een receptenboekje met budgetvriendelijke recepten in.

 

Testgroep

“De stad en het OCMW kennen de noden van kwetsbare gezinnen en ze hebben de expertise om hen te begeleiden. En wij hebben de logistieke kennis, de expertise en het assortiment om lekker en evenwichtig te koken en een uitgebreid winkelnetwerk. Daarmee kunnen we samen streven naar een structurele, duurzame en economisch haalbare oplossing om evenwichtig eten mogelijk te maken voor iedereen”, zegt Jean-Pierre Roelands, directeur Winkelconcepten bij Colruyt.

 

Het project ‘Lekker eten voor iedereen’ wordt van maart tot augustus getest bij een groep gezinnen met thuiswonende kinderen. Zij krijgen om de twee weken een boekje met recepten in voor drie porties, waarbij één portie voor 1, 2 of 3 euro op tafel kan gezet worden. In het boekje staan ook tips rond het verwerken van de restjes, zodat er minder sprake van verspilling is.

 

Als het project in Kortrijk positief wordt onthaald, kan het in de toekomst nog verder worden uitgebreid naar de rest van België.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Multinationals gebuisd voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.