Colruyt test elektronische etiketten | RetailDetail

Colruyt test elektronische etiketten

Colruyt test elektronische etiketten

In de vernieuwde winkel in Merelbeke die op woensdag 19 oktober de deuren heropent, test Colruyt voor het eerst een systeem met elektronische prijsetiketten. Zo wil de retailer prijzen nog sneller aanpassen. 

Kostenbesparend

Colruyt Merelbeke werd verbouwd tot een winkel van de nieuwe generatie, met een ruimere versmarkt en gloednieuwe beenhouwerij. De opvallendste innovatie zijn de elektronische prijsetiketten waarmee Colruyt de prijzen automatisch kan aanpassen. “Met dit systeem zijn de verlaagde prijzen nog sneller zichtbaar”, vertelt gerant Ruth Van Gyseghem. “Bovendien kunnen we hiermee het prijsbeleid van Colruyt ook letterlijk in kleur weergeven. De nieuwe etiketten kunnen in kleur oplichten, zodat de gewone laagste prijzen zwart en de verlaagde of ‘Rode’ Prijzen echt rood kleuren.”

 

De nieuwe, elektronische prijsetiketten hebben nog meer voordelen, aldus Van Gyseghem: “Printen, transporteren en plaatsen van etiketten is niet meer nodig. Dat is beter voor het milieu, en we besparen veel papier en kosten, waardoor we de laagste prijzen kunnen blijven garanderen. Bovendien hebben de medewerkers in de winkel meer tijd voor hun kerntaken, zoals producten uitzetten voor opening en dus meer beschikbaar zijn voor de klanten tijdens de openingsuren.”

 

Misschien kan Colruyt zich ook laten inspireren door de Franse hypermarktketen E.Leclerc: die toont op z’n elektronische prijsetiketten ook de prijsverschillen met de lokale concurrentie.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.