Colruyt test elektronische etiketten | RetailDetail

Colruyt test elektronische etiketten

Colruyt test elektronische etiketten

In de vernieuwde winkel in Merelbeke die op woensdag 19 oktober de deuren heropent, test Colruyt voor het eerst een systeem met elektronische prijsetiketten. Zo wil de retailer prijzen nog sneller aanpassen. 

Kostenbesparend

Colruyt Merelbeke werd verbouwd tot een winkel van de nieuwe generatie, met een ruimere versmarkt en gloednieuwe beenhouwerij. De opvallendste innovatie zijn de elektronische prijsetiketten waarmee Colruyt de prijzen automatisch kan aanpassen. “Met dit systeem zijn de verlaagde prijzen nog sneller zichtbaar”, vertelt gerant Ruth Van Gyseghem. “Bovendien kunnen we hiermee het prijsbeleid van Colruyt ook letterlijk in kleur weergeven. De nieuwe etiketten kunnen in kleur oplichten, zodat de gewone laagste prijzen zwart en de verlaagde of ‘Rode’ Prijzen echt rood kleuren.”

 

De nieuwe, elektronische prijsetiketten hebben nog meer voordelen, aldus Van Gyseghem: “Printen, transporteren en plaatsen van etiketten is niet meer nodig. Dat is beter voor het milieu, en we besparen veel papier en kosten, waardoor we de laagste prijzen kunnen blijven garanderen. Bovendien hebben de medewerkers in de winkel meer tijd voor hun kerntaken, zoals producten uitzetten voor opening en dus meer beschikbaar zijn voor de klanten tijdens de openingsuren.”

 

Misschien kan Colruyt zich ook laten inspireren door de Franse hypermarktketen E.Leclerc: die toont op z’n elektronische prijsetiketten ook de prijsverschillen met de lokale concurrentie.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.