Colruyt vernieuwt website | RetailDetail

Colruyt vernieuwt website

Colruyt vernieuwt website

Supermarktketen Colruyt heeft zijn website vernieuwd: de site kreeg een responsive design en een aantal nieuwe functies.

Nieuwe zoekfunctie

“De digitale wereld staat niet stil en onze klanten evolueren mee. Het is dan ook logisch dat wij hier aandacht voor hebben, zodat we onze klanten ook digitaal op de meest efficiënte manier kunnen dienen. Onze site zet zich nu automatisch goed op de desktop, de tablet of de smartphone, wat het gebruiksgemak voor de klanten uiteraard verhoogt”, zegt marketingdirecteur Guy Elewaut.

 

Daarnaast werden er ook een aantal andere functies aangepast. Zo is er een nieuwe zoekfunctie, waarmee voortaan ook recepten kunnen worden gevonden. Bezoekers die een zoekopdracht uitvoeren, krijgen ook meteen een boel gerelateerde inhoud te zien. “We willen het onze klanten extra makkelijk maken om gericht informatie te zoeken en ze meteen ook inspireren, zodat ze weten dat ze bij ons altijd meer vinden dan ze zoeken.”

 

Tot slot wordt ook het delen op sociale media gemakkelijker gemaakt. “Via Facebook, Twitter en dergelijke kunnen klanten makkelijk met ons in contact komen en info uitwisselen. Die interactie is enorm interessant voor ons, omdat we zo onze dienstbaarheid alleen maar kunnen optimaliseren.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dank zij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar opnieuw z’n marktaandeel licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.

Nieuw etiket Albert Heijn toont toegevoegde suikers

11/06/2018

Albert Heijn wil transparanter communiceren over de voedingswaarde van zijn huismerken: een nieuw etiket biedt meer informatie. Bovendien start de retailer een suikercampagne en haalt een miljard suikerklontjes uit zijn producten.  

Bavaria wordt Swinkels Family Brewers

11/06/2018

Brouwerijgroep Bavaria (bekend van bieren als Bavaria, Swinckels, Palm en Rodenbach) kiest voor "een nieuwe naam die beter past bij de grote verscheidenheid aan merken die ze produceert": de groep neemt de naam van de eigenaarsfamilie, Swinkels, aan.