Colruyt werkt aan maaltijdbox | RetailDetail

Colruyt werkt aan maaltijdbox

Colruyt werkt aan maaltijdbox

Colruyt wil een eigen maaltijdbox op de markt brengen en is momenteel al gestart met een proefproject bij de eigen werknemers. De supermarktketen wil zich vooral richten op gezinnen met kinderen.

Geen levering, geen abonnement

“We willen een echte oplossing bieden voor gezinnen met kinderen die ondanks tijdgebrek toch een lekkere, voedzame maaltijd op tafel willen zetten”, aldus algemeen directeur Chris Van Wettere. Voor de maaltijdboxen wil Colruyt gebruik maken van de expertise van het team achter Lekker Koken en het afhaalnetwerk van Collect&Go. Lekker Koken is ook al verantwoordelijk voor de weekmenu’s van Colruyt, de folderrecepten, de website Lekker Koken en een dertigtal kookboeken.

 

“We kiezen er bewust voor om ons eigen afhaalnetwerk in te zetten, en niet aan huis te leveren”, zegt Van Wettere: “Het voordeel daarvan is de one-stop shopping. Klanten kunnen hun maaltijdbox samen met hun gewone boodschappen, zoals water, fruit en wc-papier, bestellen en afhalen bij Collect&Go.” Daarnaast wordt er ook geen gebruik gemaakt van een abonnementsformule.

 

De maaltijdbox wordt momenteel getest door een tweehonderdtal medewerkers. Na die testfase zal de service grondig geëvalueerd worden en eventueel bijgestuurd. Voorlopig is het nog niet duidelijk wanneer het concept beschikbaar wordt gemaakt voor het grote publiek.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.