Comeos wil meer lokale producten in de supermarkten | RetailDetail

Comeos wil meer lokale producten in de supermarkten

Comeos wil meer lokale producten in de supermarkten

Brancheorganisatie Comeos gaat samenwerkingen tussen lokale producenten en supermarkten stimuleren. Zo wil het er voor zorgen dat er nog meer lokale producten in de winkelrekken komen te liggen.

 

Nieuwe brochure

“85 procent van de Belgen koopt minstens één keer per week Belgische producten, 42 procent zelfs één keer per dag”, zegt Dominique Michel, CEO van Comeos. Lokale producten hebben volgens Comeos dan ook heel wat voordelen, zoals het ondersteunen van de lokale producent en de lokale economie.

 

“Belgische supermarkten verkopen al veel lokale producten. Deze herken je in de winkel gemakkelijk door de Belgische vlag”, stelt Michel. “Als we per productcategorie gaan kijken, zien we dat 99% van het varkensvlees dat winkels aanbieden Belgisch is.” Ook andere vleesproducten, melk, eieren, groenten en fruit in seizoen komen grotendeels uit België.

 

Comeos wil die samenwerkingen nu nog verder ondersteunen en presenteert daarom een nieuwe brochure op de landbouwbeurs van Libramont. Daarin wordt uitgelegd wat landbouwers moeten doen om hun producten aan een winkelketen te verkopen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.

AB InBev in tandem met Turkse Efes op Russische markt

12/07/2018

Om het tanende succes op de Russische markt te counteren, heeft AB InBev zijn actitviteiten in het land van Vladimir Poetin ondergebracht in een joint venture met het Turkse Anadolu Efes.