Conflict tussen Nestlé en Colruyt is voorbij | RetailDetail

Conflict tussen Nestlé en Colruyt is voorbij

Conflict tussen Nestlé en Colruyt is voorbij
Shutterstock.com

Nestlé en de Europese inkoopalliantie AgeCore - waartoe ook Colruyt behoort - hebben na een maandenlang conflict een akkoord bereikt. Daardoor komt er een einde aan de boycot van zo'n 200 Nestlé-producten.

 

"Evenwichtig akkoord"

"We zijn tevreden dat we een evenwichtig akkoord hebben bereikt en dat de producten van Nestlé binnenkort weer in de rekken zullen liggen bij de zes leden van de Europese inkoopalliantie AgeCore", bevestigt een woordvoerder van Nestlé zopas aan het Duitse vakblad Lebensmittel Zeitung. Inkoopalliantie AgeCore bestaat naast het Belgische Colruyt ook uit Edeka (Duitsland), Coop (Zwitserland), Intermarché (Frankrijk), Conad (Italië) en Eroski (Spanje).

 

Het conflict tussen beide handelspartners was al sinds februari aan de gang. Om betere condities af te dwingen, besloten de leden van AgeCore toen om tientallen referenties van Nestlé niet langer te bestellen. In de weken daarop escaleerde het meningsverschil nog, waardoor in totaal bijna 200 producten uit de rekken verdwenen. Vorige maand echter kwamern er signalen dat Nestlé toch tot toegevingen bereid zou zijn. Dat is nu officieel bevestigd. Details over het akkoord werden niet vrijgegeven. 

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.