Conflict tussen Nestlé en Colruyt is voorbij | RetailDetail

Conflict tussen Nestlé en Colruyt is voorbij

Conflict tussen Nestlé en Colruyt is voorbij
Shutterstock.com

Nestlé en de Europese inkoopalliantie AgeCore - waartoe ook Colruyt behoort - hebben na een maandenlang conflict een akkoord bereikt. Daardoor komt er een einde aan de boycot van zo'n 200 Nestlé-producten.

 

"Evenwichtig akkoord"

"We zijn tevreden dat we een evenwichtig akkoord hebben bereikt en dat de producten van Nestlé binnenkort weer in de rekken zullen liggen bij de zes leden van de Europese inkoopalliantie AgeCore", bevestigt een woordvoerder van Nestlé zopas aan het Duitse vakblad Lebensmittel Zeitung. Inkoopalliantie AgeCore bestaat naast het Belgische Colruyt ook uit Edeka (Duitsland), Coop (Zwitserland), Intermarché (Frankrijk), Conad (Italië) en Eroski (Spanje).

 

Het conflict tussen beide handelspartners was al sinds februari aan de gang. Om betere condities af te dwingen, besloten de leden van AgeCore toen om tientallen referenties van Nestlé niet langer te bestellen. In de weken daarop escaleerde het meningsverschil nog, waardoor in totaal bijna 200 producten uit de rekken verdwenen. Vorige maand echter kwamern er signalen dat Nestlé toch tot toegevingen bereid zou zijn. Dat is nu officieel bevestigd. Details over het akkoord werden niet vrijgegeven. 

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.